Sidan 2 av 3 Första 123 Sista

2. Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Hoppas du får tbx den ! Vilket satans rövhål de är han kommer fan att skita ner sig när han ser att polisen är där . Undra hur han förklarar bort sig Aja som alla andra slå och sparka fanskapet från mig oxå ! Lycka till

UPDATE SJUKA SAKER HAR HÄNT , INGEN MYT ALLT ÄR SANT HÄR

jag vaknar upp , någon "Filip" lägger till mig på msn och jag trodde det var ett av alla mina designjobb som vill ha mer design. Men han skriver att min moppe ligger ute på blocket och jag blir såklart glad men samtidigt får panik. Jag ringer farsan och säger hur det ligger till då han ringer snuten direkt. Polisen säger att dom inte kan göra något för vi inte har några bevis , och dom skulle återkomma om dom kan göra något men i nuläget måste vi åka dit själva för att göra något..

Farsan säger , vi skiter i detta vi kan fan inte åka dit helt själva man vet aldrig vad som kan hända. Han säger att vi ska ta försäkringspengar och köpa en ny istället. Jag säger okej och väntar på svar från polisen.

.....

Går lite bakåt i tiden. Jag köpte 70cc och 17,5 fögge till moppen och fick det aldrig och funka så jag gav moppen till en kille vid namn "Pontus" och han hade den i 2månader kanske och säger sen "Den är lagad du kan hämta den nu" 1 vecka senare säger "Din moppe är snodd!!" och jag fattar INGENTING. då tänkte jag FAN det är kört nu skiter jag i det här och väntade tills jaa nu när "Filip" sa att den fanns på blocket.

Och nu är vi tillbaka.

jag tog saken i egna händer efter att pappa "skitit" i det och jag kollade vad annonsskaparen hette och han hette "Patrik" och jag tänkte , vafan jag kan ju inte söka upp "Patrik" på facebook då får jag ju 20000träffar. Men jag kollade in "Pontus" vänner och då fanns 1 Patrik och jag går in på hans logg och ser "Min nya leksak" och en bild på MIN HOJJ!

Jag ringer farsan direkt och säger hur det ligger till , då säger pappa att det är säkert PONTUS som har sålt den till PATRIK utan att säga att den är "stulen". Ganska krångligt det här men hoppas ni fattar.

Men då ringer vi polisen och dom säger direkt att det kan vara en koppling att han ljugit om att den är stulen och sedan sålt vidare den. Och polisen tar detta som ett "större projekt" och vi gör en "sak" av det.

Jag smsar annonsen och säger att jag budar 9000:- istället för 6000:- om han håller kvar den , och han gick med på det. Så vi åkte dit och samtidigt är det ett civilpådrag i SAMMA OMRÅDE och vi fattar INGENTING. men civilpolisen som skulle hjälpa oss hjälper till på det pådraget så vi väntar en stund och han säger såhär till oss "Gå och snacka med han som säljer moppen och försök få upp den ur källaren på något sätt sen sköter vi resten".

Så vi gick fram , jag frågar om dom kan ta upp den så man får se och möjligtvis starta den. När dom rullar upp den ser jag direkt att det är min , och jag "leker" att jag ska köpa den och säger den går bra , var det pyspunka sa du? osv..

Sen 2min senare kommer polisen bakifrån på dom och trycker upp dom mot väggen. "Patrik" har ADHD så han blev JÄVLIGT aggresiv och försökte smita ifrån , men polisen tryckte ner han och båda fick gå in i polisbilen och åka till station.

Sen efter det så fick jag o farsan ha förhör på plats av polisen och sen beslagtog dom mopeden för undersökning av "fallet". Alltså får ja tillbaka den när dom är klara! så detta slutade bra , men jag tycker att FAN vad jag är duktig som letar upp snubben på facebook och får reda på att min kompis Pontus inte är min kompis direkt. han kan dra åt helvete nu. kan borde fan bli polis! =D

Lång läsning och konstigt skrivet kanske , men hoppas ni fattade =D

Den där patrik jag är ganska säker på att han är oskyldig för han köpte moppen för hela sin lön , och visste inte om att den var stulen så jag lägger ALL skit på pontus och är säker på att han ligger illa till.

5. Haha, fy fan vad härligt
    Most stickpeople are black

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Fan va bra!
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    skit bra! glad över dig grabben. Och nej du borde inte bli polis bara för du sökte genom personens vänner, Det har jag gjort flera gånger, bla när jag letade efter en tjej som heter Frida och då gjorde jag som du
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

9. Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Grattis fan, jävligt bra det där!
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

hur gick det ? är assugen på å få veta!

vilka jävla tap som la upp den på blocket.... dagens ungdommar.. kan inte ens sno saker
    är det något som rasat?
    aa men de är nog mitt ..

12. Elliotts avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    härligt grabben!
    FD rkan

Citat Ursprungligen postat av ooberg Visa inlägg
    Men som jag sa , "Patrik" visste nog inte om att den var stulen!

Ska inte ta ett snack med "Pontus" ännu , min farsa ska ringa hans morsa och dom har haft kontakt tidigare och hon tror också att den var snodd. men jävlar vad pontus kommer få pisk av sin morsa när farsan har ringt henne. och när han gjort det ska jag prata med pontus
    haha fyfan låter roligt för honom!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

Fan va härligt!

Ska inte ta ett snack med "Pontus" ännu , min farsa ska ringa hans morsa och dom har haft kontakt tidigare och hon tror också att den var snodd. men jävlar vad pontus kommer få pisk av sin morsa när farsan har ringt henne. och när han gjort det ska jag prata med pontus
    aha sorry, missade att de fanns två sidor (A) tänkte ba; vafan alla undra sen ta kommentarerna slut kvart i fyra?!?!

sorry !
    är det något som rasat?
    aa men de är nog mitt ..

Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010

Det är så ynglarna ska tas!
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

Reg.datum
    Jun 2010
    Hur gick det?!
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av Chordy Visa inlägg
    Hur gick det?!
    Va i helvete. Läs längre upp!
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

Kan inte vart kul å höra din pappa säga: "vi kan ska försäkrings pengarna och köpa en ny".... Skönt att du fick tillbaka den, så snygg moppe är inte kul att bara förlora..

Reg.datum
    Jun 2010
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Va i helvete. Läs längre upp!
    Vafan, kolla bara första sidan av nån anledning. Tack
    a.k.a. sanda @ gamla mnf

Ta med ett järnrör när du ska "prata" med din kompis

Nä nu ska vi inte gå över styr;P

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    fan vad skönt att du fick tillbaks den!
    glad för din skull.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Fy fan vad bra hahahahhaah!
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

27. Reg.datum
    Nov 2010
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ta med ett järnrör när du ska "prata" med din kompis
    Riktiga män slåss med nävarna

ONT: Skönt att det löste sig!
    Lär dig att man inte ska lita på nån, inte ens sina närmsta.

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Andiih Visa inlägg
    Riktiga män slåss med nävarna

ONT: Skönt att det löste sig!
    Lär dig att man inte ska lita på nån, inte ens sina närmsta.

+1 onödigt att använda jaärnrör när man har nävarna?
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Vafan ska han gå och slå ner honom nu för? Dummaste han kan göra.. Tycker du ooberg ska vänta och se vad polisen säger och vad som kommer hända. Om du nu skulle bli nåt att polisen inte har bevis eller liknande och han blir fri (Inte troligt i detta fall) så kanske du ska ta ett litet "snack" med han Pontus. Men än så länge tycker jag att du ska vänta och se vad som händer. Grymt att du fick tillbaka moppen iallafall.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in