Hybridvisning

nerox startar men dör

tjenare, jag har en yamaha neos med aerox block.. i somras så skar den o jag bytte till 50cc, har nu en 19mm förgasare på..
    problemet är att den startar o man kan köra framåt några meter men sen dör den, och när motorn har blivit varm så kan man inte köra utan då startar den och ger full gas o sen dör igen.. jag skulle vara tacksam för snabba o hjälpsamma svar, tack på förhand !

Låter precis som om det endast är fel inställningar. Mixtra med förgasaren. Byt även tändstift och sedan försök och försök. Har haft detta problemet så många gånger att det inte går att räkna på fingrarna och tårna även ifall man vore tusenfoting.

Testa dig fram helt enkelt
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Låter precis som om det endast är fel inställningar. Mixtra med förgasaren. Byt även tändstift och sedan försök och försök. Har haft detta problemet så många gånger att det inte går att räkna på fingrarna och tårna även ifall man vore tusenfoting.

Testa dig fram helt enkelt
    Aa men ska nämligen byta moppe på fredag, måste ju funka tills dess, eller aa kunna köra framåt så killen iaf får testa har bytt tändstift, o de får gnista.. behöver jag byta munstycken och sånt? med tanke på förgasarens storlek

Aa men ska nämligen byta moppe på fredag, måste ju funka tills dess, eller aa kunna köra framåt så killen iaf får testa har bytt tändstift, o de får gnista.. behöver jag byta munstycken och sånt? med tanke på förgasarens storlek

kom med förslag på vad det kan vara för något trams med min moped

Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Prova skruva lite på luftskruven! Och byt munstycke, ställ nålen osv!
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    Prova skruva lite på luftskruven! Och byt munstycke, ställ nålen osv!
    tack

Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Citat Ursprungligen postat av thefruitisloose Visa inlägg
    tack
    Såliteså
    varvstoppet 24/7!

Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    Såliteså
    nu har jag pillat lite med förgasaren, nu startar den med choken på och går tills den e varm sen så dör den, vad är de för fel nu då ?

Hur ser stiftet ut? Kan vara för litet munstycke då den dör då och i och med att den går med choken så låter det som att det kan vara det.

Testa att byta upp munstycket. Kör du med luftfilter eller luftburk?

Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Hur ser stiftet ut? Kan vara för litet munstycke då den dör då och i och med att den går med choken så låter det som att det kan vara det.

Testa att byta upp munstycket. Kör du med luftfilter eller luftburk?
    alltså, jag har en gammal förgasare, som funkar.. och vad jag såg så har den inget munstycke haha, och stiftet e helt nytt, kan det ha med tändspolen att göra?

Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Som Philip säger, större munstycke i! Angående att den inte går när den blir varm är för att den får för dålig kylning så att den "värmenyper" kan man säga!
    varvstoppet 24/7!

Vad ska du byta bort den gamla pärlan mot nu?

Det är tändfel.

Tror fortfarande på förgasaren. Du har inte möjlighet att testa med någon annan förgasare?

_Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Låter som att flottören inte öppnar och stänger som den ska. Antingen det eller en vakuumklocka som spökar (om nu sådan sitter där)
    Mnf is back in blue, Sjuan too!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in