Glapp bakblinkers, honda mt

Hej, har problem med vänster bakre blinkersen som inte alltid vill fungera, bromsar jag hårt med frambromsen brukar den komma igång så nånstans är det glappkontakt, höger blinkers fungerar felfritt.
    Tror inte jorden är problemet då baklampan och vänster blinkers använder samma jord och de fungerar utan problem, vänster blinkers fram lyser som den skall.
    Har juckat och sprayat alla kontakterna med silikonolja men de har inte hjälpt.

Ska iväg imorgon och försöka fixa blinkerse men tänkte höra först om det finns något "standardfel" med bakblinkersen på honda mt som gör att den slutar fungera?
    Mvh Raven

Känner inte till något standardfel.. det enda jag kan komma på som fixar det är: Byt ut kabeln och kabelskon så ska det lösa sig om det är något av dem som felar...

Må fan ta han som skruvade fast blinkersarmaturen med en elförzinkad skruv...hade rostat med jordfel som följd, gjorde rent från rost & oxider och skruvade fast blinkersarmaturen med rostfri(A4) så nu funkar blinkersen igen.

MT / DT har en förmåga att vara turkmeckade när det kommer till elen...

Men ändå, elförzinkade skruv är totalt värdelösa i utomhusmiljö då de kan börja rosta redan efter nån dag om det är fuktigt väder, nä då håller jag mig hellre till rostfritt som inte rostar nåt märkbart ens om de monteras oskyddade i hjulhuset på ett fordon som körs på saltade vintervägar...

Mer rostfritt åt folket

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in