Hybridvisning

moppe Måste man ha blinkers på en drd devil?

Håller på att göra affär med en kille och han sa att drd devil var gjorda utan blinkers och att det var lagligt utan på den modellen ? tveksam till att det stämmer tacksam om någon vet något om det!

MVH Elias

Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Tjenare ! De låter ju väldigt skumt men om man te googlar på Drd devil så kollar man på bilder från fabrik elr vad man ska säga så har dom inga blinkers. Fast om du är osäker så sätt på blinkers annars borde de ju funka med vanliga hand gester ! hoppas du fick svar på nått iaf

på en EU klass 1 måste du ha blinkers
    Men på en klass 2 (30-moppe) så behöver du inte

Var iaf så sist jag kollade upp det
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

Reg.datum
    Sep 2010
    Citat Ursprungligen postat av E.Hansson Visa inlägg

finns vissa undantag på klass 1arna om jag inte minns fel. vet dock inte om drd devil är ett av dom.

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av E.Hansson Visa inlägg

Vet inte med klass 1 men på klass 2 måste man ha blinkers ifall det sitter blinkers original. Om det inte sitter original får man vinka me handen
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Vet inte med klass 1 men på klass 2 måste man ha blinkers ifall det sitter blinkers original. Om det inte sitter original får man vinka me handen
    http://transportstyrelsen.se/sv/Vag/...oped-klass-II/

http://www.ntf.se/konsument/fraga4528.asp?katid=6

Jag hittar inget bättre än det här om det... Vad jag själv alltid kört på med vanlig 30-moped är att om man nu inte har körriktningsvisare och/eller bakljus/bromsljus så använder man händerna precis som när man cyklar. Vet dock inte om det är rätt enligt lagen..

fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Hahahahha vilken snubbe!! , Man måste ha blinkers på alla klass I mopeder utom Derbi senda drd devil ! hahah dummaste jag hört!!

Klart man måste ha blinkers på alla eu mopeder ;PpPpPPpPpP
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Har hört samma sak om DRD Black Edition, finns inte heller blinkers på fabriksnya..
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Istället för att alla gissar och säger olika kan vi vänta på Michél eller The_Svensson?

Fast de håller ioförsig i princip bara till i Lagar och försäkrings-delen så någon kan väll dra iväg ett pm?

bästa är ju att ha blinkers oavsett moppe och att använda dem, så kan man ha båda händerna på styret och skulle det hända något så kan dem inte skylla på att man inte visa att man skulle svänga
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Och om jag inte har fel, hur fan ska man bevisa för snuten att den är laglig utan blinkers om dem stoppar en?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Och om jag inte har fel, hur fan ska man bevisa för snuten att den är laglig utan blinkers om dem stoppar en?
    Word! Men 30 moppe behöver inte blinkers eller bakspegel, oavsett om det satt på org eller ej!
    Eu/45 moppe måste ha blinkers och bakspegel, oavsett om det satt på org eller ej!
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    Word! Men 30 moppe behöver inte blinkers eller bakspegel, oavsett om det satt på org eller ej!
    Eu/45 moppe måste ha blinkers och bakspegel, oavsett om det satt på org eller ej!
    Om man vill köra olagligt så spelar det ingen roll nej

Enligt dom böckerna man läste när jag tog AM kortet så ska man ha blinkers(backspegel?) på 30 moppar om det satt original, annars är det inget krav.
    Men som nån skrev, hur ska dom bevisa att det satt original när dom stoppar en?
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Om man vill köra olagligt så spelar det ingen roll nej

Enligt dom böckerna man läste när jag tog AM kortet så ska man ha blinkers(backspegel?) på 30 moppar om det satt original, annars är det inget krav.
    Men som nån skrev, hur ska dom bevisa att det satt original när dom stoppar en?
    Aha, det visste jag inte! Men det är säkert rätt ^^ Är egentligen inte så insatt i själva lagarna men men
    varvstoppet 24/7!

Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    det är så, haha gillo säg inget om du inte vet, och om du tänker säga något, så säg jag tror om du inte är säker
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Citat Ursprungligen postat av Hutti Visa inlägg
    det är så, haha gillo säg inget om du inte vet, och om du tänker säga något, så säg jag tror om du inte är säker
    Lilla Hutti, nu ska jag förklara att jag trodde det var så som jag skrev! Men nu fick jag lära mig att så inte var fallet, så jag får tacka Showtek att han rättade mig, inget mer med det!
    varvstoppet 24/7!

Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    japp
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

Det blev en annan Derbi istället. Fanns ju inte fästen häller och det blir bara jobbigt att fixa ;D och den andra fick jag mycket billigare
    Men tack för alla svar!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in