Ursprungligen postat av
Parden
Haha men då kan ju jag ta tag i dig och slänga av dig från din moped om du hade tänkt att testa det där nästa gång.
Jag som privatperson kan ju då i samma veva (om jag vill va riktigt jävlig) ringa upp polisen och och dra den valsen för dom att du har kört runt som en idiot på bakhjulet med mera samtidigt som du har vart nära att köra på folk under ditt dumstridiga uppträdande. Alltså om jag ska förtydliga det: Riskerat andras liv. Jag kan ju också välja att hålla fast dig, har nog polisen ingenting emot.
Se det som en varning. Om folk ska leka Mohammed så är ju en hel del vittnen till det också. Polisen är med största säkerhet på plats ganska så omgående om dom hör det att en person äventyrar andras liv. Vad tror du polisen lyssnar på? Dig? Dina polare som försöker skydda dig?(om dom nu ens gör det?). Eller majoriteten av människorna på plats som vill ha bort dig?
Jävligt läge det kan bli va? Böter, vårdslöshet i trafik, olovlig körning, beslagtagen moped. Ja, det finns säkert mer skit man kan rada upp.
Som sagt, det är upp till dig. Är ändå ett val som person man gör. Kan man inte använda sunt förnuft så ska man fan inte heller vistas på ett fordon.