Behöver hjälp med att koppla! (FS1 med fiddymotor)

Tja har köpt http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Til...-Bakljus-mini/ sådant till min fina fs1a och då har jag kopplat in en regulator som ger 12v, då finns det bara en kabel som ger 12v men jag skarvar.

Jag får ju framlyktan och baklyktan att lysa men inte bromslyset så hur gör man? 2 kablar går från bromsljuskontakten, 3 st från baklyktan (Baklampa, bromsljus och jord) Jag har kopplat jord och till baklampan sen ska man dra en elkabel ner till bromsljuskontakten sen den från baklampan till andra bromsljuskontakten?

tack för hjälpen.

Bjuder på olika stav&grammatikfel för jag har just vaknat och jaaa hejdå

bumpin for intrest! ska koppla mitt såntdär på fs1an när ja få hem de ;D lägg upp bild på hur du satt fast ditt?
    är det något som rasat?
    aa men de är nog mitt ..

Reg.datum
    Mar 2011

Snowgubben^s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Koppla jorden till chassit, sedan kopplar du sladden till bakljuset till en matningskabel. Då ska du ha fungerande bakljus

Sedan kopplar du en matningskabel till ena bromsljuskontaktens sladd, därefter tar du den andra sladden från bromsljuskontakten till bromsljusets kabel. När du då bromsar så leds ström genom kontakten till bromslampan och till jord = lampan lyser
    Citat Ursprungligen postat av Mikke_DT60r Visa inlägg
    Juste låt vargarna äta älgarna, så dom inte äter oss. Ekosystem.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in