1. #1

    moppe Fs1an skar, går det köra med den här cylindern och topplocket?

    Hej, körde fs1an idag och den började gå sämre så jag drog av cylindern och den såg inte så fin ut. Går det köra med något av dom här grejerna? Och varför tror ni den skar?












  2. #2
    går nog inte å köra med dom. kan va att vev staken glappar? eller har det flygit in en sten eller nåt .
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  3. #3

  4. #4
    Tack för svaren. Jaa då blir det en ny cylinder. Går det att köra med topplocket eller ska jag köpa nytt?
    Veven var inte glapp så det var nog nånting med knaster eller kolvringarna.

  5. #5
    Gissar att det ena clipset inte satt i kolven när du tog av cylindern? I så fall sitter en bit av den inpressad över kolvringarna på baksidan av kolven nu, det är den som grävt diket från boostporten... Resten av den har gjort reporna i sidan av loppet/kolven. Och eftersom skrot uppenbarligen har varit nere i vevhuset och vänt kan det finnas kvar tillräckligt för fler ras...

  6. #6
    Har kört på cylindrar som sett mycket värre ut men sen hur bra dom kommer gå är en annan sak

    Kontrollera att du inte har mer skrot nere i vevhuset som G-son sa för att undivka vevras eller fler skurna cylindrar

  7. #7
    om du planar toppen och slipar lite innuti så ska de nog använda, cylindern får du nog borra å kolven är svår att rädda.. ja eller ifall du är riktigt duktig med kemisk metall och svarven så !
    är det något som rasat?
    aa men de är nog mitt ..

  8. #8
    Ser ut som en liten bit av ett knaster sitter här, men båda knastrena satt kvar, men det var olika knaster ena var matt och lite grövre än det andra som var blankt, så en teori är att tidigare ägaren tappat ner ena knastret i vevhuset och bara satt dit ett nytt istället för att ta upp det gamla.





  9. #9

  10. #10
    Okej, ja det går nog men jag har inget honingsverktyg och behöver man nån slags överdimensionskolv då?

  11. #11

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Julgran Visa inlägg
    Okej, ja det går nog men jag har inget honingsverktyg och behöver man nån slags överdimensionskolv då?
    lämna in den på uppborning till något roligt.. 45 mm eller nått..

    sen portar du den och få ut lite exktra ur den

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    lämna in den på uppborning till något roligt.. 45 mm eller nått..

    sen portar du den och få ut lite exktra ur den
    Ja det skulle ju vara roligt men vilken kolv ska man ha då? Passar nån dt 45mm kolv bolt-on?

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Örat på ena knastret ser ut att ha gått av, så är nog säkert den som ställt till det.
    Ser så ut, ja. Och med lite tur betyder det att man slipper oroa sig för skrot i vevhuset - den bit som lossnat sitter fastpressad i kolven.


    Vad är det för cylinder? 40 eller 43mm?

  15. #15
    Det är en 43mm.

    16mm förgasare + insug, högkomps topplock, 32mm grovrör.


    Blir nog en ny 43mm orkar nog inte modda och hålla på så mycket.
    Senast redigerat av Julgran den 2011-03-08 klockan 22:37.

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av Julgran Visa inlägg
    Ja det skulle ju vara roligt men vilken kolv ska man ha då? Passar nån dt 45mm kolv bolt-on?
    jag har ingen aning.. men vet iallafall att folk har satt på polini cylindrar på fs1:or.. men är inte säker på om det var utan moddning eller inte..

    men leta upp någon 45 mm kolv.. dock e dom rätt dyra.. sen borrar du upp den samtidigt som någon portar den..
    om du inte har dom erfarenheterna själv.
    sen nått effektrör.. så kommer den nog gå fin fint .
    just det.. kopplingen kanske börjar slira. inte lika roligt då

  17. #17
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    jag har ingen aning.. men vet iallafall att folk har satt på polini cylindrar på fs1:or.. men är inte säker på om det var utan moddning eller inte..

    men leta upp någon 45 mm kolv.. dock e dom rätt dyra.. sen borrar du upp den samtidigt som någon portar den..
    om du inte har dom erfarenheterna själv.
    sen nått effektrör.. så kommer den nog gå fin fint .
    just det.. kopplingen kanske börjar slira. inte lika roligt då
    det är sant, kopplingen på yamaha fs1 är väldigt dåligt då dom bara har 2 lameller. Jag har 2st själv så
    polini cylindrarna är till yamaha chappy och dom passar tyvärr inte bolt on. antingen borrar du detta och köper en 45mm kolv, eller så köper du ny, cylle och kolv. det blir nog billigare
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in