Sidan 1 av 2 12 Sista

Hybridvisning

tips på projekt ? :)

hallå!
    Känner att det snart är dags för nytt projekt då dracen inte är rolig längre för har inte pengar till att fortsätta bygga på den.
    Som många kanske sett så ligger den ute på annons men vet inte vad jag ska hitta på när den försvinner.

svets är inga problem att fixa
    gärna något med motor men annat går också bra
    att kunna ha det som projektarbete till skolan vore super (ca 100h att genomföra)
    Har ett väldigt litet garage så bil är uteslutet tyvärr
    tillgång till svarv & fräs i skolan

budget: ca 7-8k

Ös på med förslag nu!
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

Bromsbänk med vattenbroms!

Beroende vad du studerar kan du få tillämpa dina studiekunskaper under bygget.

Nån veteran moppe?

Citat Ursprungligen postat av roxxor Visa inlägg
    satt och tänkte att du kunde göra en 940 pickis men du hade visst ett litet garage
    så där rök mina idéer
    hade slängt in en v8 i en 240 om jag bara hade haft garage där man kan få in en bil
    Citat Ursprungligen postat av TheDude Visa inlägg
    Bygg en dator

Edit: eller ja det tar ju inte 100h direkt
    faktiskt lite sugen på det. Eller en racingsimulator
    Citat Ursprungligen postat av Crisse Visa inlägg
    Bromsbänk med vattenbroms!

Beroende vad du studerar kan du få tillämpa dina studiekunskaper under bygget.
    låter som en utmaning men tror inte jag får ut så mycket av den när den är klar tyvärr. men ska kolla upp lite om det. Tack!
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Nån veteran moppe?
    har alltid varit lite sugen på en flaka, problemet är att dem kostar ganska mycket
    Kanske en fs1 eller k50, dem är ju trots allt inte så dyra.
    tack!

EDIT:
    Citat Ursprungligen postat av HilmeR Visa inlägg
    Antar att du går industriprogrammet som jag? Själva projektet behöver nödvändigtvis inte ta 100 timmar om du dokumenterar det du utför på ett bra sätt. Men en bra saker du skulle kunna bygga är Blästerbås,skruvstäd. Vill du ha något med motor tycker jag att du ska satsa på att köpa dig en veteranmoped och modifiera ramkonstruktionen. Eventuellt att du byter till en större motor på den också.
    går fordonsprogrammet
    eller renovera till nyskick, så kan man få ut rätt mycket pengar när man ska sälja.
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Köpa en ludix one för 3 brakare och bygga om till 100%? Jävligt rapp och lättmeckad
    gillar inte scootrar men kanske
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

Antar att du går industriprogrammet som jag? Själva projektet behöver nödvändigtvis inte ta 100 timmar om du dokumenterar det du utför på ett bra sätt. Men en bra saker du skulle kunna bygga är Blästerbås,skruvstäd. Vill du ha något med motor tycker jag att du ska satsa på att köpa dig en veteranmoped och modifiera ramkonstruktionen. Eventuellt att du byter till en större motor på den också.

Köpa en ludix one för 3 brakare och bygga om till 100%? Jävligt rapp och lättmeckad

Bygg en epatraktor o sälj o tjäna pengar

Edit: sorry såg inte att du inte hade garage till att men de var vad jag hade o komma med

Reg.datum
    May 2010
    Skaffa en fs1a och trimma skiten ur , finns ju HPI tändning och sen DT delar
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

Bygg en v-twin am6:a med r/t cyllar

Blir nog jävligt dyrt, men med beggade delar så ska det nog gå vägen

Har du inte pengar för å bygg klart din drac har du väl inte deg till nått annat projekt ?

Bygg klart dracen som projektarbete tycker jag

[QUOTE=The_svensson;173494]Har du inte pengar för å bygg klart din drac har du väl inte deg till nått annat projekt ?
    [QUOTE]

Han ska ju bygga utav pengarna han får för dracen.

Citat Ursprungligen postat av The_svensson Visa inlägg
    Har du inte pengar för å bygg klart din drac har du väl inte deg till nått annat projekt ?

Har väl med att skolan betalar till det nya projektet, medan dracen var personligt projekt?

Ont. Jag tänkte göra ett projekt på en bil när jag gick i skolan. Tanken var att bygga en "tävlingsbil" för så liten budget som möjligt. Alltså att bygga egen stötbur, lackera, banta vikten så mycket som möjligt, göra allt inom trimväg så billigt som möjligt, bredda fälgar, sänka och så vidare. Det kan vara rätt spännande att sedan testa den på bana ifall nu skolan skulle vilja sponsra med det.

Edit. Läste med det med garaget nu. Men gör man inte projektarbeten i skolan?
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    nej det gör man inte.

Jag tog min viva som projektarbete, fick ljuga lite..
    Aha, vi hade tillgång till att vara i skolans verkstad i alla fall. Men kan bero på att det bara var 4 i vår klass, 5 i klassen över och resten var ute på praktik 4 dagar i veckan ^^

Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Har väl med att skolan betalar till det nya projektet, medan dracen var personligt projekt?
    Skola betaralr inte projektarbete

Okej, där ser man

bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Bara tvungen att fråga ^^ e du ny modd eller har du inte varit så aktiv? Inte sätt dig så ofta bara
    //Mvh
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

Citat Ursprungligen postat av bca_hypermannen Visa inlägg
    Bara tvungen att fråga ^^ e du ny modd eller har du inte varit så aktiv? Inte sätt dig så ofta bara
    //Mvh
    Blev mindre aktiv efter dom la ner första moppenet

får ju pengar för dracen om den blir såld.
    Det som är kvar är ännu mer trim och då börjar dem stora summorna även om jag ska köpa begagnat, tändning osv

Lövbiffens avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Citat Ursprungligen postat av E.Hansson Visa inlägg
    får ju pengar för dracen om den blir såld.
    Det som är kvar är ännu mer trim och då börjar dem stora summorna även om jag ska köpa begagnat, tändning osv
    Kart med hojmotor eller lådbil modell rejäl med hojmotor
    You have been banned for the following reason:
    Hörru Lövbiffen,dags att kötta till sig innan man börjar med människohandel?
    Date the ban will be lifted: 2009-05-14, 13.00

Citat Ursprungligen postat av Lövbiffen Visa inlägg
    Kart med hojmotor eller lådbil modell rejäl med hojmotor
    funderat på detta också, hade varit grymt roligt

Men en polare har en kines fyrhjuling som bara står, ofungerande dessutom. blir nog att köpa den och slänga på en am6 eller derbimotor med lite roliga grejer samt lackera och göra allt i toppskick

Köp min ciao o gå lös med den
    F.d. Almsarn

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av Alm Visa inlägg
    Köp min ciao o gå lös med den
    Och hänka på en Sprocatti motor

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    trimmasönder en permobil ne men köp en mt5:a och trimma sönder
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

bygg en lådbil med krachbur och sätt på en scooter motor som du trimmar sönder!

Köp en Honda MT5. Borra cylindern till 56mm och pressa i ett Kawasaki KX80 foder. Sen har du ju en moppe som går lite
    Most stickpeople are black

Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    bygg en lådbil med krachbur och sätt på en scooter motor som du trimmar sönder!
    växlat skare va

tack för förslagen alla, har iaf fått fram en sak jag ska göra. Våldta en moppemotor från alla håll och kanter
    vad jag ska sätta den på är en annan femma

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in