Trådad visning

XPS Startproblem löst :)

Efter att några ungjävlar slitit bort sadeln och slagit sönder min hastighetsmätare samt sparkat av blinkers så startar inte moppen!

Efter händelsen så lät jag den stå inne ett tag (tog hem den) men nu när vädret började bli fint igen så ville jag testa den. Batteriet hade inte tillräckligt med juice för att elstarten skulle funka (SM modellen har BARA elstart, ingen kick) så jag försökte rulla igång den, men det gick inte.. Efter att jag kollat tanken var det rätt snustorrt så jag rulla hela fanskapet till macken, tanka och försökte igen FLERA gånger.. Inget hände.. Den reagerade på gasen (När den varvar lite så blev ljudet blöddrigare när man gasade) inte för att jag vet om det betyder att den fick gnista eller inte.. Men den gick inte igång iallafall..

Nu undrar jag vad fan är det som är fel!? Blinkers, tuta och elstarten reagerade iallafall när tändningen var på, så den fick ström iallafall.. Kollade också alla sladdar som gick, soppaslangen satt på och allt (hittar dock ingen soppakran som man kan vrida på, någon med XPS som vet var den sitter?) men inga sladdar var fifflade.. så vad är det som kan vara fel?

EDIT! Nu har skiten börjat läcka som inihelvete!! har lagt en hink under moppen nu, ungefär precis mellan cylinder och krök läcker det ut så inihelvete, HELT random också! den har bara stått och jag har inte rört den, förutom tagit av tändhatten då :S
    Vad är det som händer hjälp mig!

Edit: Jag tog ur stiftet och klicka igång elstarten och det bara spruuutade soppa från toppen! har hört att det bara ska komma lite droppar men det här var ett extremt fall av "igensuren cylle"
    satte ett nytt stift för mitt gamla fick ingen gnista (Denso skit, NGK <3), gjorde rent soppakranen också så nu ska den också fungera, om den strular igen köper jag en ny, nu är min moppe som när jag köpte den förutom en lite sprucken bak kåpa
    Senast redigerat av whatcrowbar den 2011-03-30 klockan 23:41.
    Har en drös med delar till Honda MT5! Cyllar topplock förgasare wires, you name it! säljer hela skiten för endast 1500:- !! Bara att skicka ett PM till mig vid intresse! Hämtas i stockholms området

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in