IK-TÄLJEs avatar
    Reg.datum
    Dec 2008

Låst in nycklar i sadeln l X8R-X

Hej,

Skulle mecka lite igår när ja va nyvaken, smart som jag var lägger jag nycklarna i sadeln o stänger..

Vad kan jag göra? Enda nyckeln jag har
    Alla barn tycker om att åka polisbil... men det går över med åldern

Dra i låsvajern med en krok av något slag, plocka bort alla kåpor som går bara.

Om du vet någon med en likadan/snarlik moped så kan du ju pröva att använda deras nyckel alternativt en skruvmejsel, t.ex alla speedfights kan öppnas med samma nyckel

Citat Ursprungligen postat av hummus Visa inlägg
    Om du vet någon med en likadan/snarlik moped så kan du ju pröva att använda deras nyckel alternativt en skruvmejsel, t.ex alla speedfights kan öppnas med samma nyckel
    fast nej, de går inte

Citat Ursprungligen postat av dallzii Visa inlägg
    fast nej, de går inte
    går de säkert, för alla piaggio/gileras kan öppna sadeln me alla piaggio/gilera nycklar.

Citat Ursprungligen postat av ooberg Visa inlägg
    sånt där tycker jag är sjukt .. jag kan starta min polares yamaha slider 09 & min andra polares derbi GP1 årsmodell 01 och jag kör en yamaha slider 09
    så du har 3 moppar nu?

Citat Ursprungligen postat av moppe_baghee_ Visa inlägg
    går de säkert, för alla piaggio/gileras kan öppna sadeln me alla piaggio/gilera nycklar.
    eller så vet jag att det inte fungerar eftersom jag har en speedfight själv

eller så vet jag att det inte fungerar eftersom jag har en speedfight själv
    jag skiter i vad du har för jävla bögfight men på andras går de iaf

IK-TÄLJEs avatar
    Reg.datum
    Dec 2008
    Sluta tjaffsa för i helvete...

Så ser mitt låskit ut,, som ni ser så finns de ingen wire.. Vill liksom inte pajja hela låsanordningen då jag ska sälja moppen

Något bra förslag?

Hörde jag något om en vinkelslip? Jajjemän, fram och kaaaaaapa.
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

IK-TÄLJEs avatar
    Reg.datum
    Dec 2008
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Hörde jag något om en vinkelslip? Jajjemän, fram och kaaaaaapa.
    Bra förslag skrev jag..

Citat Ursprungligen postat av moppe_baghee_ Visa inlägg
    jag skiter i vad du har för jävla bögfight men på andras går de iaf
    jasså du menar att det fungerade på en av dina kompisars mopeder och då funkar det på alla? fucktard

IK-TÄLJEs avatar
    Reg.datum
    Dec 2008
    Citat Ursprungligen postat av Michél

Man kan komma åt det hela genom bakre sidokåpan utan att du behöver byta lås.

Vissa modeller är såpass simpla (Speedfight som exempel) att man bara drar ut kåpan där låset sitter en aning för att låset sedan ska öppnas. Men du kommer i vilket fall inte behöva förstöra någonting.
    Ska testa ikväll, låter som ett bra förslag, gick att vinkla låsanordningen så öppnades sadeln konstigt nog.

Citat Ursprungligen postat av IK-TÄLJE Visa inlägg
    Sluta tjaffsa för i helvete...

Så ser mitt låskit ut,, som ni ser så finns de ingen wire.. Vill liksom inte pajja hela låsanordningen då jag ska sälja moppen

Något bra förslag?
    såga ut ett hål i ex botten på sadeln och ta ut nyckel, spackla eller plassvetsa igen hålet ):

Citat Ursprungligen postat av IK-TÄLJE Visa inlägg
    Ska testa ikväll, låter som ett bra förslag, gick att vinkla låsanordningen så öppnades sadeln konstigt nog.
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    såga ut ett hål i ex botten på sadeln och ta ut nyckel, spackla eller plassvetsa igen hålet ):
    Läs.....

fast nej, de går inte
    Lustigt då att jag öppnade sadelboxen på en speedfight som inte var min, med en nyckel som tillhörde min speedfight. Min sadelbox har även öppnats av en annan kille med speedfight.

OnT: Vissa mopeder har en lucka i botten på sadelfacket, om du har en smidig hand eller tillgång till en smidig hjälpande hand så kanske man kan sticka in handen och fiska upp nyckeln, ja?

Det är bara att rycka i sadeln Då spricker nog plasten men det är väll bara att limma den.

IK-TÄLJEs avatar
    Reg.datum
    Dec 2008
    Citat Ursprungligen postat av DinoLj
    jävlar va dum snubben måste vara.. sparka bara sönder sadelfanskapet och ta ut nycklarna en sadel är billigare än ett nytt lås med nycklar..
    Och du kallar mig dum? Herregud...

Nej en sadel är inte billigare och nej det är inte bara att sparka sadeln. Ibland får man faktiskt använda hjärnan. Då gör man såhär utan att förstöra nåt:

Ta bakre delen av sadeln, lyft den så du ser låsanordningen. Ta en vanlig kökskniv o stick in den i låsanordningen försiktigt så försöker du vinkla upp den.

Klart, funkar på x8r. Kan vara bra att ha hjälp utav en kompis.

Perfekt tillfälle att öva "lockpicking".
    Nejdu, tyvärr ingen aning.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in