Ämne: Beta rr

Beta rr

Tjaa har en beta rr 06:a som jag drog pluggen på idag samt bytte munstycke, nu går den som ett jävla as, men det låter som den varvar över typ på de låga växlarna när man kör full gas. Finns det risk för att växellådan kan gå sönder eller typ kolven går sönder eller e am6 motorn byggd för att klara höga varv? Jag kör bara på ettan i någon sekund innan jag läggas i 2 an så jag ligger ju inte på de låga växlarna länge. Men ändå käns det som den varvar galet mycket.
    /Henke

bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Citat Ursprungligen postat av svartahenkan Visa inlägg
    Tjaa har en beta rr 06:a som jag drog pluggen på idag samt bytte munstycke, nu går den som ett jävla as, men det låter som den varvar över typ på de låga växlarna när man kör full gas. Finns det risk för att växellådan kan gå sönder eller typ kolven går sönder eller e am6 motorn byggd för att klara höga varv? Jag kör bara på ettan i någon sekund innan jag läggas i 2 an så jag ligger ju inte på de låga växlarna länge. Men ändå käns det som den varvar galet mycket.
    /Henke
    Det är inga problem den blir mera högvarvig när du dragit pluggen i röret Blev exakt samma på min Sen har inte beta rr strypt CDI box så den varvar väldigt mycket
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

Okej gött då slipper jag oroa mig för det men vad e ett lämpligt munstycke till denna setup? Har inte hittat rätt än

bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Citat Ursprungligen postat av svartahenkan Visa inlägg
    Okej gött då slipper jag oroa mig för det men vad e ett lämpligt munstycke till denna setup? Har inte hittat rätt än
    Jag testade allt från 85 till 105 när jag hade urpluggat och jag måste erkänna att 105 gick den bäst me Men köp ett munstyckes set från ca 85 till 115 munstycken och testa dig fram till det optimala
    //Mvh Emil
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in