1. #1

    Neos startar inte...

    I höstas så slutade moppen en dag bara starta. Den får bensin till förgasare, den har gnista. Ingen bensin kommer till cylindern, självklart anade jag ett så lätt fel som skräp i förgasaren, men inte de inte. Bensinbad+tryckluft för fjärde gången tror jag nu.
    Den startar direkt med startgas. Alltså så får den inge bensin.
    Trodde då att de kanske var cylinderfotspackningen eller någon annan packning som rykt, bytte alla packningar i cylindern, utan resultat. Den startar på första kicken med startgas
    Har även kollat så de inte dra nå tjuvluft mellan membran och block, även testat med annat membran och insug, Ingen skillnad såklart

    Nu har jag slut på idéer så nu behöver jag er hjälp !!

    Setup
    stage 6 racing 70
    dellorto 21mm
    polini speedcontroler
    Stage6 MK|| koppling
    doppler vev
    zx
    stage 6 insugningskit

  2. #2
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Kan vara vakuum kranen som krånglar för dig! Det är mitt tips iaf
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  3. #3
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    Kan vara vakuum kranen som krånglar för dig! Det är mitt tips iaf
    Han skrev ju att de kommer bensin till förgasaren då kan de ju inte va vakumkranen
    Måste ju vara igen täppt nån stans i förgasaren låter så i allafall
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  4. #4
    om det kommer bensin in till förgasaren men inte ut ur den så sitter ju problemet där

    kolla så allting i förgasaren sitter rätt osv, att allting är helt och testa smörj upp rörliga delar i den, funkar det inte då då kan du ju låna någon förgasare och se om moppen startar med den.

    Mvh Isa

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av mh furia Visa inlägg
    om det kommer bensin in till förgasaren men inte ut ur den så sitter ju problemet där

    kolla så allting i förgasaren sitter rätt osv, att allting är helt och testa smörj upp rörliga delar i den, funkar det inte då då kan du ju låna någon förgasare och se om moppen startar med den.

    Mvh Isa
    Känns som att den inte "suger" nå bensin. Men ska höra om jag kan låna någon förgasare av någon polare Min har gått 20 mil typ...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in