Tms motard 08 varvar konstigt.

Har en Tms motard 08 och ända sen vintern har den varvat jättekonstigt. Har rensat förgasaren och luftfiltret, men till ingen nytta. När jag drog pluggen i röret fick jag inte högre hastighet, men det hade nog med bensinen att göra. Så jag bytte munstycke men då gick gaswiren av och därför fixa vi den nu.

Så Den varvar typ upp till ett varv där den "hackar" och varvar om. Man kan växla upp och den orkar dra men varvar inte upp något utan ligger där runt 20. Vi bytte munstycke men inget hände.

Tips? Ska se om jag kan fixa en film. Tack i förväg för svar Mvh Oliver

Sry för kvalitén och jag tappar kameran i första filmen x) Men tack i förväg för svar och hoppas filmerna hjälper

pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Det är förmodligen munstycket. Låter som ett alldeles för stort så den blöddrar rejält.
    Inspektera trottel, nål, munstyckerna så inget har lossnat.

Monterade ni större/mindre munstycke och har du kollat stiftet?
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Exakt som pAd105 säger !

Du har för stort munstycke jag hade samma problem då min knappt gick framåt alls den gick som din så bytte jag ner mig i munstycke och nu funkar det alldeles utmärkt!
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

Okej får testa de

fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Vad hade du för munstycke orginal och vad har du för munstycke i nu?
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

helt klart munstycket men fy fan vad den låter svag

du måste byta munstycket och kolla tändstiftet så att den inte misständer på höga varv

Asså jag hade 95 original, men när jag drog pluggen bytte jag upp till 100... men den gick bra då, inte så mycket skillnad efter pluggen men jag brydde mig inte så mycket. Sedan efter vintern flippa den ut... Kan verkligen 95 stämma? Ska ut och bytta till original. hittade nyss munstyckena

Bytte till 92 i munstycke o den går lite bättre men varvar inget vid 25....

men dra in choken om den går bättre så behöver du större munstycke

Jag drog i choken och det hjälpte inte....

gick den sämre/bättre?

om den inte gick bättre så bör du byta ner dig i munstycke, men sitter de inte am6 motor på den mopeden?

du bör pröva munsycke från 80 och uppåt

(hehe har lite munstycke om du är intresserad, kolla signaturen)

Asså jag har bytt ner till mindre än originalet.. men min far säger att den "taktar" vad de nu betyder... Den går segt i början, sen börjar den grgrgrgrgrgrgrgr och sen får den ett jävla drag men då måste man växla... inget hände när jag drog i choken asså ingen skillnad.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in