1. #1

    Hojvalstråden. Den enda: Om du är osäker, fråga här ..

    Hojvalstråden

    Det här är tråden där alla osäkra pojkar och flickor kan fråga om råd när det gäller val av moped / motorcross / sporthoj m.m


    Håller vi oss till denna så slipper vi alla trådar i stil med. T.e.x
    * Ska man köpa 4t eller 2t?
    * Vilken moppe ska man ha för stunt?
    * Derbi senda eller en Aerox?
    Senast redigerat av Viking^ den 2011-03-14 klockan 00:34.
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Vi har valt att gå skilda vägar och huvudsaken är att vi tror på oss själva, att diskutera saker med dig är som att få en muslim att äta stekt fläsk men jag gillar det så!

  2. #2
    Kära Viking^. Enda inte ända.

  3. #3
    Klockrent! Har en jag funderat på ett tag..
    Yzf600R thundercat eller r6?

    Fördelar, nackdelar?

    Har bara kört den förstnämnda och jag tyckte den va najs överlag. Men vad är de största skillnaderna mot en r6a? Fjädring, effekt(r6an är aggressivare?), ram, aerodynamik?
    Jag har aldrig kollat närmare på en r6a irl så jag har inte en susning om hur de maskinerna är.

  4. #4

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    Kära Viking^. Enda inte ända.
    Haha ja det var lite fail
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Klockrent! Har en jag funderat på ett tag..
    Yzf600R thundercat eller r6?

    Fördelar, nackdelar?

    Har bara kört den förstnämnda och jag tyckte den va najs överlag. Men vad är de största skillnaderna mot en r6a? Fjädring, effekt(r6an är aggressivare?), ram, aerodynamik?
    Jag har aldrig kollat närmare på en r6a irl så jag har inte en susning om hur de maskinerna är.
    Jag hade valt r6a, för att det är mer min typ av hoj. Men det tråkiga med r6an är att man måste gasa på för att den ska vara rolig att köra. Att glida lugnt och fint är inte kul för den är inte specielt stark på låga varv. Om man har kört 450 cross så blir man nästan besviken
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Vi har valt att gå skilda vägar och huvudsaken är att vi tror på oss själva, att diskutera saker med dig är som att få en muslim att äta stekt fläsk men jag gillar det så!

  6. #6
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    Medans vi ändå håller på att rätta kära Viking kan jag passa på att säga att "käna" som du skriver stavas "tjäna"

    Nog med OP från mig nu iaf
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Hutti Visa inlägg
    Medans vi ändå håller på att rätta kära Viking kan jag passa på att säga att "käna" som du skriver stavas "tjäna"

    Nog med OP från mig nu iaf
    Haha vart hittar du det? Mkt möjligt att det händer för är inte alltid någon stjärna på att stava
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Vi har valt att gå skilda vägar och huvudsaken är att vi tror på oss själva, att diskutera saker med dig är som att få en muslim att äta stekt fläsk men jag gillar det så!

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Viking^ Visa inlägg
    Jag hade valt r6a, för att det är mer min typ av hoj. Men det tråkiga med r6an är att man måste gasa på för att den ska vara rolig att köra. Att glida lugnt och fint är inte kul för den är inte specielt stark på låga varv. Om man har kört 450 cross så blir man nästan besviken
    Så är det med alla 600cc. Men en 450 gör bara runt 150, en r6a gör 200... På bakhjulet

  9. #9
    sak sälja Runnern och köpa växlat, några större skilnader mellan DRD Pro och DRD Racing?
    motormässigt,chassi och sånt?
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Gilera runner Visa inlägg
    sak sälja Runnern och köpa växlat, några större skilnader mellan DRD Pro och DRD Racing?
    motormässigt,chassi och sånt?
    Storskillnad DRD racing har fortfarande den gamla boxramen. Medans DRD pro har den nya aluminium ramen. Båda är väldigt bra mopeder, motormässigt är det samma moped. Men chassi är lite annorlunda. Jag hade valt DRD pro och sedan köpt DRD racing framlyktan till den.

  11. #11
    davzzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Vasa, Finland
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av Gilera runner Visa inlägg
    sak sälja Runnern och köpa växlat, några större skilnader mellan DRD Pro och DRD Racing?
    motormässigt,chassi och sånt?
    Precis som Hilmer skrev, sen är det bara att ta den man tycker är snyggare.
    Dock får man billigare begagnade, "i-okej-skick" DRD Racings. Då dom började tillverkas 2004.

    Edit: 100 inlägg!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in