Moppen fortsätter varva...

tja, idag när jag körde så small det ur avgasröret (sliten tändhatt) och moppen fortsatte varva när jag släppte gasen, den fortsatte rulla och gå fortare och fortare, nu har jag bytt tändstift men den e sjukt svårstartad, den får gnista etc etc men den går inte igång. Kan det ha nånting med tändhatten att göra?
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Tycker att du borde kolla packningarna vid cylinder, topp och förgasare/insug. Vet du att tändhatten är dålig så byt för fan ut den, kostar inte många kronor...

Citat Ursprungligen postat av Nizor Visa inlägg
    Tycker att du borde kolla packningarna vid cylinder, topp och förgasare/insug. Vet du att tändhatten är dålig så byt för fan ut den, kostar inte många kronor...
    orkar inte spendera 169 kr på en tändhatt?
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    Vad är det för übertändhatt för 169 kronor som du ska köpa? En tändhatt kostar 49 kronor hos cykelkraft, 40 kronor hos twostroke och 36 kronor hos startuning.

Citat Ursprungligen postat av Nizor Visa inlägg
    Vad är det för übertändhatt för 169 kronor som du ska köpa? En tändhatt kostar 49 kronor hos cykelkraft, 40 kronor hos twostroke och 36 kronor hos startuning.
    sen räknar du med 100 kr i frakt och postförskott

sen åker du ner till OK/Q8

blir så extremt less på alla stadsbor som tror man mst bessa allt ifrån twostroke...

tjuvluft !

Vill du att din moped ska fungera? varför la du ens up den här tråden om du inte vill fixa din moped? :S

Citat Ursprungligen postat av PA-ZPRACE Visa inlägg
    sen åker du ner till OK/Q8

blir så extremt less på alla stadsbor som tror man mst bessa allt ifrån twostroke...
    haha stadsbo? Jag bor mitt ute i ingenstans. Har OK/Q8 tändhattar?

Citat Ursprungligen postat av HilmeR Visa inlägg
    Vill du att din moped ska fungera? varför la du ens up den här tråden om du inte vill fixa din moped? :S
    Klart som fan att jag vill få moppen att funka, men jag har inte fått nåt svar på om det är tändhatten/tändstiftet som kan vara felet, jag har kört på böjd gänga på tändstiftet för att få på tändhatten då mycket av mina pengar har gått åt den här veckan på kostym, pengar till bal, soppa, lagning av mobil etc etc

Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    haha stadsbo? Jag bor mitt ute i ingenstans. Har OK/Q8 tändhattar?

Klart som fan att jag vill få moppen att funka, men jag har inte fått nåt svar på om det är tändhatten/tändstiftet som kan vara felet, jag har kört på böjd gänga på tändstiftet för att få på tändhatten då mycket av mina pengar har gått åt den här veckan på kostym, pengar till bal, soppa, lagning av mobil etc etc
    Dom flesta mackarna har tändhattar!

Ditt tändstift/tändhatt har förmodlingen inget med det att göra, antingen stänger inte trotteln helt eller så drar den tjuvluft nånstans.
    Don´t make excuses, make horsepower!

Reg.datum
    Jun 2010
    kolla förgasaren det är trotteln tror ja,, har för mig min kompis hade samma problem
    Leovince RR SÄlJES!! passar luidix modellerna, PMA DIRR

Tidigare namn på moppenet: AeroxRissel

Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Dom flesta mackarna har tändhattar!

Ditt tändstift/tändhatt har förmodlingen inget med det att göra, antingen stänger inte trotteln helt eller så drar den tjuvluft nånstans.
    okej, tack som fan för svar!! Ska kolla om den tar tjuvluft nånstans, kan vara från insuget faktiskt då en skruv fattas till insuget fast jag har kört med packningsmassa och det har funkat tidigare.
    Jag kollade om det var nånting med trotteln när det hände fast jag kunde inte se nånting fel då, ska kolla vidare imorgon efter fel

Kolla insug , trottel till att börja med

video på skiten

som sagt, troligen tjuvluft, men nu har jag en tändhatt från en gammal golf mkI

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    video på skiten

som sagt, troligen tjuvluft, men nu har jag en tändhatt från en gammal golf mkI
    låter som att trotteln åker tillbax för sakta

Citat Ursprungligen postat av derbi_killen Visa inlägg
    låter som att trotteln åker tillbax för sakta
    fast den har ingen tomgång, jag har kollat trotteln typ 3 gånger, den går ner helt när man släpper gasen, måste ha med nånting annat att göra, fast jag kan kolla vidare senare idag. Kan testa byta ut 17,5 föggen till min gamla 12mm förgasare och se om det blir nån skillnad.

Låter precis som tjuvluft av det lindrigare slaget, eller att det är något konstigt med förgasaren.

Tjuvluft 90% som alla andra har sagt. Man hör att den leanar när du släppt gasen

Citat Ursprungligen postat av Blommen Visa inlägg
    Tjuvluft 90% som alla andra har sagt. Man hör att den leanar när du släppt gasen
    aa, jag misstänker att det är från insuget den får tjuvluft ifrån då en skruv saknas till insuget/membranet så den sitter med 3 skruvar, jag har kört med silikonbaserad packningsmassa på och det har funkat, felet är att packningsmassan ligger hos pappa och han bor jävligt långt ifrån mig. Jag har testat att ta svart tejp runt insuget fast det har heller inte hjälpt (inte förvånad), finns det nåt annat jag kan göra? Att få på den 4e skruven går inte då gängan i blocket e helt paj och det sitter kvar en lite bit den gamla skruven i hålet så det går inte att få på en ny skruv.

Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Borra ur skruven då!
    jag har borrat, jag har använt värmepistol, polygrip...

jag har borrat, jag har använt värmepistol, polygrip...
    Borra med en 4mm bor så lång du vågar, slå i en 5mm torx bits sen är det bara att skruva ut sen som vanligt

okej, har fått den att funka, nästan iallafall, efter jag fick på en ny större skruv till insuget, dock gick det åt helvete.
    Jag borrade ett större hål i insuget och körde med gängtapp, testa att skruva i en skruv och gängorna funkade prima, sen borrade jag ett större hål för skruven på membranet och motorblocket och gjorde gängor, sen när jag skulle skruva på skruven med allt tillsammans så sprack insuget + membranet + hålet i motorblocket, så nu kör jag på en sne skruv som sitter med nästan inga gängor.
    Har ni ett insug och en motorblockshalva liggandes så PMa, membran har jag redan.
    Iallafall, nu har den slutat varva när jag släpper gasen, men den har extremt låg tomgång och när jag drar på gasen så är den väldigt seg i början samt så är den extremt svårstartad.
    Är det fortfarande tjuvluften som spökar (vilket jag nästan är säker på)? Jag har skruvat på tomgångsskruven + luftskruven men det har inte blivit någon skillnad.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in