1. #1

    Question Neos vill inte starta ordentligt

    Hejsan alla moppenetare

    Jag har ett litet problem med min neos, ska försöka förklara så bra jag kan...

    Jag köpte nu i vinter en äldre yamaha neos för en billig peng. Jag bytte vev, lager, cylinder, förgasare, membran och så vidare och nu när det har kommit till uppstartningen vill den inte riktigt som jag vill.
    Först lyckades jag få igång den som den ganska bra, men packboxen(på variatorsidan) sköts ur för jag tabbat mig med att de skulle sitta fjädrar o lite annat inne i "starthjulet" så det blev sjukt varmt. Nu har jag satt på ny packbox och nytt starthjul så som det ska vara.

    MEN den tänder bara till på startgas (dör efter 3sek) och går att ha igång länge utan avgasrör, då kan den stå av sig själv om jag har choken i men när jag slår av choken måste jag gasa för att den inte ska dö.

    Jag ska beställa hem större munstycken ikväll tänkte jag för jag inbillar mig att det har med saken att göra (har 110 i nu)

    Setupen är: Stage6 streetrace 70cc, Dellorto 17,5mm förgasare, Racingmembran, Racing vev. sen mk variator o lite så

    Visste inte hur jag skulle förklara mitt problem, men hoppas någon har några/något förslag på vad som kan vara fel

  2. #2
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Kolla så att den får soppa till cylindern.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  3. #3
    täta med packningsmassa vid insug kolla så att alla slangfästen som du inte använder på förgasaren är igentäppta, spruta starrtgas runt cylindet,vevhus mm.. om den går upp i varv täta mera där

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Kolla så att den får soppa till cylindern.
    Uppenbarligen får den det eftersom den startar utan rör? ^^

    Citat Ursprungligen postat av TrimmarN^ Visa inlägg
    täta med packningsmassa vid insug kolla så att alla slangfästen som du inte använder på förgasaren är igentäppta, spruta starrtgas runt cylindet,vevhus mm.. om den går upp i varv täta mera där
    ska kolla de (:

  5. #5
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Röret kan vaar igensotat ? Hostar den typ när du har röret på ?
    Det jag skulle tro iaf!
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    Röret kan vaar igensotat ? Hostar den typ när du har röret på ?
    Det jag skulle tro iaf!
    Ska kolla i helgen (: låter som att de kan vara det, inte nytt heller så

  7. #7
    Om det skulle vara röret som är igensotat så borde den starta men gå skit. Visserligen hade jag detta felet på en Honda MT5, men den gick att starta och gick på tomgång men om man gasa var det som om det bluddra på väldigt låga varv trots full gas. Testa med annat rör eller testa röret på en annan moppe.

  8. #8
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    När Drakens rör blev igensotat, så gick den halvft på tomgång i början, men sen gick den inte att starta för den orkade inte trycka ut avgaserna!
    Så kolla det ^^
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Nizor Visa inlägg
    Om det skulle vara röret som är igensotat så borde den starta men gå skit. Visserligen hade jag detta felet på en Honda MT5, men den gick att starta och gick på tomgång men om man gasa var det som om det bluddra på väldigt låga varv trots full gas. Testa med annat rör eller testa röret på en annan moppe.
    Är ungefär så det är, men är lite osäker för skulle nyss gå ut och sota av de, så testa jag o få igång den utan rör igen, då startar den bara i 2-3 sek nån gång när jag använde startgas ja fattar ingenting

    Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    När Drakens rör blev igensotat, så gick den halvft på tomgång i början, men sen gick den inte att starta för den orkade inte trycka ut avgaserna!
    Så kolla det ^^
    ska testa de ändå, men nu startar den inte utan rör heller

  10. #10
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Om den inte startar utan rör, så kolla kolvringarna! Kan vara för dåligt komp i den!
    Eller att det inte kommer bensin till stiftet/förbränningsutrymmet!
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    Om den inte startar utan rör, så kolla kolvringarna! Kan vara för dåligt komp i den!
    Eller att det inte kommer bensin till stiftet/förbränningsutrymmet!
    komp e där så de räcker å blir över ^^

  12. #12
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Hahah, har du gnista och får fram soppa då ?
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in