Ny cylinder + förgasare = Förgasare läcker bensin!

Förgasaren läcker fortfarande, och det är inte lite. Vi öppnade skruven till slangarna, där överflöd ska rinna ut, men det är precis som om flottören inte stänger ordentligt.
    Vi har kollat packningarna, och de sitter rätt.
    Vad kan detta bero på? Vad bör vi titta på?

Text nedan är gammalt, ignorera.
    Nu har vi startat mopeden, 24mm typ mikuni med 150-munstycke, 70cc airsal eurokit.
    Sambon tycker att den spikar, jag hör slammer från motorn (här är det han som är kunnig, inte jag )
    Vad kan detta bero på?
    Jag har blandat 4% olja, vi har testat med förgasarinställningar, men det påverkar inte (o)ljudet.
    Vad är det som låter?

Håller på att montera en 70cc cylinder och en 24mm förgasare på DT50'n. Det är bara det att förgasaren inte får plats, och locket tar i ramen

Vi har denna packningen http://www.alvars.se/insugspackning-...08-c-1509.aspx och jag undrar - är den tjocka nödvändig för att det ska hålla tätt?
    Hur har ni andra gjort när ni satt på en förgasare av den storleken?
    Har ni moddat ramen?

Tillägg: Vilken förgasarinställning och luftinställning bör vi börja med? Och vilket munstycke ska vi starta med? 150 sitter ju på från början.
    Senast redigerat av deusexmachina den 2011-03-22 klockan 09:21.

Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ja den är nödvändig! Du får köra med eget insug!
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

Jonthäs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Jag använde bara 2st tunna och det funkade bra!
    M42B18Power!
    You must be gentle with it, just like with most swedish girls.. BUT I WONT!

Om den tjocka behövs - har ni andra sågat i ramen för att få den att passa?

Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    Ja den är nödvändig! Du får köra med eget insug!
    Eget insug? Do tell

Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Citat Ursprungligen postat av deusexmachina Visa inlägg
    Eget insug? Do tell
    Det är bara att ta fram svetsen och antingen göra ett vinklat, eller ett kortat!
    Det är egentligen inte så svårt, men i början så är det rätt mycket att tänka på!
    Jag har dock ingen ritning eller så, jag gick på frihand och det funka fint
    varvstoppet 24/7!

Nu till en annan femma...
    Hur ska man koppla vacuumslangarna? Vilken ska var? Vi fick med två, men ser bara tre nipplar den kan sitta på (en på insuget, två på förgasaren).

Vakuumslangar? Man använder inget vakuum på gamla DT (som jag antar att det gäller), men man kopplar slangen från separatsmörjningen till insuget (om den används, annars pluggar man nippeln), och de två slangarna du fick med ska sättas på ventilations & dräneringsnipplarna på förgasaren. Andra änden på slangarna ska vara öppen, peta ner dom bakom motorn bara - se till att dom går neråt hela vägen, så dom inte hindrar bensin från att rinna ut om det skulle behövas.

Uppdatering i trådstart.

Värt att påpeka är att vi kör med originaltoppen och en packning. Kan det vara kolven som slår i topplocket?

Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Mycket troligt, har för mig att cylindern är "kortare" när det är 70 ? Är dock inte säker!
    varvstoppet 24/7!

Nu slamrar det mindre iallafall. Tror förra ägaren filade toppen på tok för mycket.
    Nåväl. Den är grymt mycket starkare än innan, och det är en underdrift, om vi säger så

När man drar på, dvs på högre varv, blöddrar den en del. Tändstiftet är rätt blött, det luktar väldigt mycket bensin från avgaserna. Jag kör med 3 läppars just nu, och originalmunstycke på 150.
    Nålen är i mitten.
    Jag har 100, 120, 130 och 160-munstycke hemma. Får den för mycket/för lite bränsle?

Tillägg: Förgasaren läcker en del från undersidan. Är det en kass förgasare, för stort munstycke eller vad?
    Tomgångsskruven behöver vara väldigt långt utskruvad för att den ska vara vid liv, om det har någon indikation till vad det hela kan bero på.

Vi har även sänkt flottörnålen i botten, men det har inte gjort någon nämnvärd skillnad.

Den misstände även nyss, och håller man handen bakom dämparen, får man en hel del bensin på den.
    När vi stängde av tanken, och lät den gå på det bränslet som fanns kvar i slang och förgasare, gick den så mycket bättre.
    Senast redigerat av deusexmachina den 2011-03-20 klockan 23:39.

Uppdatering i TS

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in