Trådad visning
-
2011-03-19, 22:41 #1
Ny cylinder + förgasare = Förgasare läcker bensin!
Förgasaren läcker fortfarande, och det är inte lite. Vi öppnade skruven till slangarna, där överflöd ska rinna ut, men det är precis som om flottören inte stänger ordentligt.
Vi har kollat packningarna, och de sitter rätt.
Vad kan detta bero på? Vad bör vi titta på?
Text nedan är gammalt, ignorera.
Nu har vi startat mopeden, 24mm typ mikuni med 150-munstycke, 70cc airsal eurokit.
Sambon tycker att den spikar, jag hör slammer från motorn (här är det han som är kunnig, inte jag)
Vad kan detta bero på?
Jag har blandat 4% olja, vi har testat med förgasarinställningar, men det påverkar inte (o)ljudet.
Vad är det som låter?
Håller på att montera en 70cc cylinder och en 24mm förgasare på DT50'n. Det är bara det att förgasaren inte får plats, och locket tar i ramen
Vi har denna packningen http://www.alvars.se/insugspackning-...08-c-1509.aspx och jag undrar - är den tjocka nödvändig för att det ska hålla tätt?
Hur har ni andra gjort när ni satt på en förgasare av den storleken?
Har ni moddat ramen?
Tillägg: Vilken förgasarinställning och luftinställning bör vi börja med? Och vilket munstycke ska vi starta med? 150 sitter ju på från början.Senast redigerat av deusexmachina den 2011-03-22 klockan 09:21.