1. #1

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975

    smält kolv, hur fan lyckas man?

    fick ett ryck och kollade igenom skiten jag införskaffade för några veckor sen, och när jag går igenom motordelarna till en giantco sprint (4t, samma som baotian?) så hittar jag den här kolven och toppen.
    Namn:  IMG_0431.jpg
Visningar: 1000
Storlek:  88,5 KBNamn:  IMG_0426.jpg
Visningar: 994
Storlek:  89,5 KBNamn:  IMG_0425.jpg
Visningar: 1015
Storlek:  88,7 KBNamn:  IMG_0430.jpg
Visningar: 1078
Storlek:  90,0 KBNamn:  IMG_0427.jpg
Visningar: 1003
Storlek:  88,4 KB
    så min fråga är hur fan man lyckas? har sett kolvar som har bränts sönder förut, men såhär extremt har jag aldrig sett innan, ngn som kan förklara fenomenet? måste ju gått sjujävla varmt med tanke på att stiftet och allt har smält? :p
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  2. #2

  3. #3

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Uppsala.
    Inlägg
    465
    Vai H?
    Citat Ursprungligen postat av DTrejsarn Visa inlägg
    Råkade såga lite i cylindern, men detta gör ingen större skillnad eller?

  4. #4

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Det där var det värsta jag har sett! haha som om nån hade tagit gas svetsen och bränt sönder delarna.
    mjo, samma här :p ja, ser ju nästan så ut, men är ju knappast det eftersom allt är sönderbränt .. :p

    Citat Ursprungligen postat av vonLidl Visa inlägg
    Vai H?
    haha, nånting i den stilen
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  5. #5
    Hur ser avgasventilen ut?

  6. #6
    Haha galet.

  7. #7

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Hur ser avgasventilen ut?
    misstänker att det är den som saknas i toppen? vet faktiskt inte, har inte hittat den, fotade bara toppen lite snabbt, den kan säkert ligga i nån av kartongerna men har inte tid att springa ut och leta nu.
    Citat Ursprungligen postat av HilmeR Visa inlägg
    Haha galet.
    haha lite så!
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  8. #8

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    misstänker att det är den som saknas i toppen? vet faktiskt inte, har inte hittat den, fotade bara toppen lite snabbt, den kan säkert ligga i nån av kartongerna men har inte tid att springa ut och leta nu.
    Misstänker att den har gått av och slagit sönder kolven. Stora stålbitar som skramlar runt inne i motorn @ 7000rpm kan göra en hel del intressanta skador innan det stannar.
    Senast redigerat av G-son den 2011-03-20 klockan 19:05.

  10. #10
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Tändsystemet måste stått helt fel för att få den att bli sådär!
    Ser lite overkligt skadad ut... frågan är man om någon har brännt
    skiten för hand :p
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  11. #11

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Bra komp?
    haha, går knappt kicka asså! måste fan montera dekomp-ventil för att få igång den

    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Misstänker att den har gått av och slagit sönder kolven. Stora stålbitar som skramlar runt inne i motorn @ 7000rpm kan göra en hel del intressanta skador innan det stannar.
    jo, det är ju sant, men tkr inte det borde va så rundade kanter på allt då? plus att det ser ju ut som att det är sönderbränt :p

    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Tändsystemet måste stått helt fel för att få den att bli sådär!
    Ser lite overkligt skadad ut... frågan är man om någon har brännt
    skiten för hand :p
    mjo, tänkte nått sånt jag med, typ massa förtändning?
    nej, tror inte det faktiskt då toppen ser ut som den är misshandlad av ngt som gått väldigt varmt, och tror knappast den gamla gubben jag köpte allt av har stått och bränt sönder kolven med flit
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Tändsystemet måste stått helt fel för att få den att bli sådär!
    Ser lite overkligt skadad ut... frågan är man om någon har brännt
    skiten för hand :p
    Det där är inga förbränningsskador. Avgasventilen har gått av/lossnat och åkt runt i cylindern.

  13. #13
    larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    961
    samma hände för min kompis avgas ventilen har lossnat bara

  14. #14

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av Crisse Visa inlägg
    Det där är inga förbränningsskador. Avgasventilen har gått av/lossnat och åkt runt i cylindern.
    okej, köper den förklaringen! men varför ser det ut som att allt är sönderbränt då? det är det jag inte får ihop..
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    samma hände för min kompis avgas ventilen har lossnat bara
    okej
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in