Hybridvisning

rambehandling senda r drd

Hej. Jag har en liten fråga angående lacken på en derbi senda drd. Är det krom med klarlack som skydd? jag har sett många som tagit bort klarlacken men undrar vad det är under... Farsan trodde att det var pulverlack och att om man ville ta bort klarlacken rök den med? aja iallafall är det någon som vet får de gärna posta. Om ni har källa blir jag extra glad man kan ju aldrig vara för säker.. jag vill ju inte förstöra den glansiga ytan.

Sen är det ju tyvär någon form av svetsloppor precis vid passagerarstöden och där har ramen självklart rostat. Tror ni det finns någon möjlighet att få bort det om man tar bort all klarlack?

Tack för svar! /izak3

Bara ta färgborttagning och polera om man nu skulle vilja det.

men det är krom under eller?

Troligtvis, skulle inte tro att det polerad aluminium för det skulle ta längre tid att göra vid tillverkning.
    Dock krombad är inte billigt det heller, men jag jag överlåter frågan till någon annan.

Citat Ursprungligen postat av Lange Visa inlägg
    Troligtvis, skulle inte tro att det polerad aluminium för det skulle ta längre tid att göra vid tillverkning.
    Dock krombad är inte billigt det heller, men jag jag överlåter frågan till någon annan.
    Skulle tippa på nån budget krom.
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

Det är något slags krom. Såg det på polarens moppe att det var som ett slags skydd. det är bara att ta bort sen polera lite så äre hur fint som helst
    Svarvar och bygger special delar till olika fordon
    Mer info här

gött! då blir det antagligen färgborttagning och polering snart då

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in