Trådad visning
-
2011-03-23, 14:14 #1
Trimma sf3'an, enbart variatorringen...Tog bort brickan men ingen hände!? Uppdaterat!
Uppdate: Tog bort fläkt, remmen, cylindern som sitter mellan skivorna och själva vikt hållaren. Bakom den så fanns det en bricka som satt precis innan kugghjulet, den tog jag bort och sen satte ihop allt igen och körde. Men inte fan gick den snabbare för det. Dock tycker jag att det känns som att den går sämre men det är nog bara en känsla. Vad har jag gjort fel? Fattar nada.
Jo nu vart det förutspått som alla sagt till mig, "du kommer trimma för det äger" osv. Japp det kommer jag, dom hade rätt.Dock är jag fortfarande en pussy så jag kommer bara ta brickan/ringen i variatorn. Vad jag fattar behöver jag bara skruva bort fläkten och sen så lossnar själva...ja vad heter det, den där grejen som greppar om remmen och sen ska det finnas 1cm~ bred bricka som man ska ta bort, right? Sen är det bara att göra allt tvärtom och sen ska det skutta iväg i 15km/h~snabbare?
Mutterdragare ska användas vad jag läst, hur hårt ska man dra muttern? Kommer inte motorn gå runt när jag skruvar av/på muttern? Hur löser man det isf? behöver man göra nåt speciellt efter detta ingrep? Som när man byter munstycke på förgasaren efter trim i motorn.
Något speciellt att tänka på förövrigt? Motorn/variatorn på Speedfight 3 är närmast identisk som på jetforce vad jag vet, så den bör se likadan ut som på JF.
Ty på förhand//OstN^