derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009

koppla dödare på mt5

Tja, ska koppla in en dödar switch på min mt5:a kan någon snäll person skicka en bild på hur jag ska koppla. För el är inte min starka sida direkt:/ Finns ingen el inkopplad på moppen.
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    På min har jag bara satt en strömbrytare på pickup-kabeln, funkar kanon!

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    På min har jag bara satt en strömbrytare på pickup-kabeln, funkar kanon!

villken är pickup kabeln då? Kan inte mycke om el :/
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

Reg.datum
    Sep 2010
    Citat Ursprungligen postat av derbi_killen Visa inlägg
    villken är pickup kabeln då? Kan inte mycke om el :/
    är den som går till tändspolen bryter du den så dör gnistan och då dör moppen
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    är den som går till tändspolen
    Dubbelfel. Det är inte den kabeln, och man ska varken bryta den eller pickupkabeln för att döda CDI-tändningar. Förvisso liten risk, men man KAN döda CDI-boxen - och senast jag kollade var det billigare att köpa en MT än en ny CDI-box till den...

Har för mig att det kommer ut en kabel från CDIn som är avsedd just för dödare, när den jordas dör tändningen. Måste man improvisera dödare till CDI-tändning så ska man alltid jorda kabeln från matarspolen, inget annat.

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    kan någon rita en bild i typ paint hur jag ska koppla för jag fattar inte mycket av vad ni har sakt

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in