Ämne: Trimm

Trimm

Tjena alla.

Undrar hur jag kan få min peugeot jetforce tsdi lite snabbare den är original och gör bara 50km/h

Citat Ursprungligen postat av Bratwuurst Visa inlägg
    klart det går men hur menar du med att den ska gå snabbare ?
    trimrör, pluggar osv ? utvecka mer
    Jag undrar även vad betyder att strypa mopeden? efetersom jag har en peugeot jetforce tsdi och vill ta bort V-brickan?

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av DJ-Horvath Visa inlägg
    Jag undrar även vad betyder att strypa mopeden? efetersom jag har en peugeot jetforce tsdi och vill ta bort V-brickan?
    Skriv så man fattar vad du menar.

Vadå strypa moppen? Dra bort V-brickan och pluggen i röret så ska du se att den kommer röra på sig lite bättre.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

men jag har läst på en annan tråd att om den är direktinsprut så skall man strypa den först annars kan den skära?

Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Citat Ursprungligen postat av DJ-Horvath Visa inlägg
    men jag har läst på en annan tråd att om den är direktinsprut så skall man strypa den först annars kan den skära?
    Du måste öka insprutets storlek när du trimmar! Om du inte gör det så blir det som på förgasare, du byter inte munstycke och den skär! Om du har insprut(Kan inget om Jetforce) så måste du koppla in en dator/gameboy och ställa upp soppapumpen!
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Helt fel, om du stryper så kommer den skära!
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

V-brickan sitter fastskruvad på variatorns baksida med 3 skruvar, roret är ostrypt såvitt jag vet (ingen synlig strypning) och sedan är det ju alltid bra att strypa av/chipa ECU´n.

Edit: Om du vill ha en lättmekad och lättrimmad moppe är Jetforce TSDI helt fel kan jag lova.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in