Unhappy Yamaha FS1 startar inte

Jag har ett stort problem och är väldigt sugen på att ut o köra med min FS1a.
    Men den startar inte och när jag sprutar startgas in i förgasarn och då går den tills gasen tar slut. Men annars går den inte.
    Jag har bytt topplock, gjort rent cylindern och kolven, bytt sotningssats, nytt insug, kollat brytaravståndet, kollat nålläget.
    Det rinner bränsle från slangen när jag tar bort den så det borde inte vara nåt problem.

Snälla hjälp mig blir galen på det här!
    Jag är inte omogen. Jag har kul, du borde testa det din sura jävel

Du har nästan själv svarat på ditt problem.

Ta av förgasaren och rengör den grundligt (=ta av alla delar och lägg dem i bensinbad exempelvis), problem solved.

Nu har jag plockat isär förgasaren och rengjort den noggrant. Satt ihop den igen och satt på den.
    Var sedan ute och testade. Starta men dog nästan direkt, testa med choke i och då gick han.
    Tog bort choken så gick han i typ en minut innan han dog.
    Vad kan det vara nu?

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av 39 Gripen Visa inlägg
    Nu har jag plockat isär förgasaren och rengjort den noggrant. Satt ihop den igen och satt på den.
    Var sedan ute och testade. Starta men dog nästan direkt, testa med choke i och då gick han.
    Tog bort choken så gick han i typ en minut innan han dog.
    Vad kan det vara nu?
    för litet munstycke
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

Om den funkat bra förut och problemet kommit bara av att den stått, så är det inte fel munstycke. Typiskt för motorer som stått lite är ju problem med förgasaren. Rengjorde du ordentligt, tog ur munstycken o luftskruv osv och blåste? Den blev altså lite bättre när du rengjorde den... Har du bytt soppan? Om du kör på oljeblandat direkt i tanken är det viktigt att byta. Bensinen dunstar men inte oljan. Soppan blir tjockare och brinner sämre, så då behöver du mer soppa. (choke) Dessutom kan olja som sjunkit i tanken lagt sig som en hinna i alla slangar, kran osv. Så råd ett: byt soppa och skölj igenom grejerna...

Citat Ursprungligen postat av hankypanky Visa inlägg
    Om den funkat bra förut och problemet kommit bara av att den stått, så är det inte fel munstycke. Typiskt för motorer som stått lite är ju problem med förgasaren. Rengjorde du ordentligt, tog ur munstycken o luftskruv osv och blåste? Den blev altså lite bättre när du rengjorde den... Har du bytt soppan? Om du kör på oljeblandat direkt i tanken är det viktigt att byta. Bensinen dunstar men inte oljan. Soppan blir tjockare och brinner sämre, så då behöver du mer soppa. (choke) Dessutom kan olja som sjunkit i tanken lagt sig som en hinna i alla slangar, kran osv. Så råd ett: byt soppa och skölj igenom grejerna...
    Mopeden funka inte när jag köpte den i vintras och nu har jobbat på den ett tag.
    Jag fyllde på med ny soppa innan jag provstarta så det är nog inte problemet, dessutom var förgasare full med bensin när jag plocka bort den :S
    Har ingen aning om vilket munstycke jag har? Vart kan man köpa munstycke till orginalförgasaren till FS1?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in