Tändning fel? bilder!

Hej. Tog isär min drac för ett tag sen, och plockade ihop den för några dagar sen. Nu är det så att jag har lite broblem med elen. Jag tog kort på allt när jag plockade bort allt, men när jag väl fått ihop moppen och raderat bilderna så är det en koppling eller vad fan man ska säga som inte passar någonstans alls... den ser ut såhär:

Får ingen gnista, bytt tändstift, funkar ändå inte, jag tror det har med den där "kopplingen" att göra.. Eller vad tror ni?
    Senast redigerat av Jonne den 2011-03-28 klockan 17:21.

samma här

Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Den där är inte inkopplad på min om jag inte minns fel! Jag behövde inte den, men kan ha fel kontakt nu!
    Testa att byta tändhatt och tändkabel med då ? Kanske CDI ?
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

Har du satt sladdarna i CDI boxen rätt så ska du ha gnista.
    testa ta bort stoppkabeln från CDIn (den svarta sladden), har du inte gnista då så sitter kablarna fel eller så är något trasigt
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    Den där är inte inkopplad på min om jag inte minns fel! Jag behövde inte den, men kan ha fel kontakt nu!
    Testa att byta tändhatt och tändkabel med då ? Kanske CDI ?
    Citat Ursprungligen postat av E.Hansson Visa inlägg
    Har du satt sladdarna i CDI boxen rätt så ska du ha gnista.
    testa ta bort stoppkabeln från CDIn (den svarta sladden), har du inte gnista då så sitter kablarna fel eller så är något trasigt
    Okej ska prova

Dum som man är så när jag tog av motorn försökte jag rycka av sladdarna som går in i motorn (tändningen) men det gick inte, men kan det blivit nåt där inne som blev glapp/gick sönder då?

har du jordat ?

Citat Ursprungligen postat av vongyllis Visa inlägg
    har du jordat ?
    ja, men jag tog bort blackboxen, den var också jordad (om det spelar någon roll?)

Drac_Drivers avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Tror den där sladden ska gå till sensorn på oljetanken om jag minns rätt
    http://www.moppenet.nu/image.php?type=sigpic&userid=429&dateline=12927528  55

Citat Ursprungligen postat av Drac_Driver Visa inlägg
    Funderade på det jag med
    Men inte så lätt att hitta det när oljetanken inte finns kvar på mopeden.. haha

Drac_Drivers avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ao så kanske det är därför du inte hittar någon stans o koppla den Nästan 100% säker på att den är till sensorn. Och att den inte startar tror jag beror på att du kopplat CDI kablarna fel. Det står på CDIn vart dom olika sladdarna ska sitta, kolla det
    http://www.moppenet.nu/image.php?type=sigpic&userid=429&dateline=12927528  55

Ao så kanske det är därför du inte hittar någon stans o koppla den Nästan 100% säker på att den är till sensorn. Och att den inte startar tror jag beror på att du kopplat CDI kablarna fel. Det står på CDIn vart dom olika sladdarna ska sitta, kolla det
    Ah, haha !
    Men jag har inte kopplat ur någon kabel alls, bara hängt av elsystemet ifrån ramen så det kan ju inte vara felkopplat då?
    Kan det ha med att jag drog i kablarna till tändsystemet som gjorde att något blev glapp eller gick sönder?

Citat Ursprungligen postat av Jonne Visa inlägg
    Ah, haha !
    Men jag har inte kopplat ur någon kabel alls, bara hängt av elsystemet ifrån ramen så det kan ju inte vara felkopplat då?
    Kan det ha med att jag drog i kablarna till tändsystemet som gjorde att något blev glapp eller gick sönder?
    om du inte kopplat av några sladdar så har du ju garanterat problemet där
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

Den är i alla fall lika dan och sitter på samma ställe så att det är nog den!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in