Reg.datum
    May 2010

Borra upp cylinder samt använda t6 kolv eller något..

Tjenare, min cylinder har fetskurit, och jag undrar om man kan borra upp den sen använda proracekolv, arsial t6 kolv eller sp kolv eller nått sånt.. Går det att gå tillväga så?

Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Vad gäller det för cylinder?
    Don´t make excuses, make horsepower!

Reg.datum
    May 2010
    sitter i samma båt lite, har en Kinroadcylinder på 49 cc/39 mm jag skulle vilja borra till 72 cc/45 mm då det skurit stenhårt när kolven small (övervarvning.... så det osade om det. Inte bra att dra upp en 50 cc 4t i över 12K i varv...... ). Finns goot om gods att ta på. Vet någon av er någon som kan åta sig detta jobb?
    Senast redigerat av Skåningen den 2010-06-07 klockan 12:17.

Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    sitter i samma båt lite, har en Kinroadcylinder på 49 cc/39 mm jag skulle vilja borra till 72 cc/45 mm då det skurit stenhårt när kolven small (övervarvning.... så det osade om det. Inte bra att dra upp en 50 cc 4t i över 12K i varv...... ). Finns goot om gods att ta på. Vet någon av er någon som kan åta sig detta jobb?
    Har annars en fungerande 50cc kina cylinder. Den kan bli din för endast 100kr

EDIT: har också en helt ny kolv till den cylindern.den kostar 200kr extra
    Senast redigerat av Blommen den 2010-06-07 klockan 15:08.

Casals avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    Min 50cc fungerade utan problem upp i 14000 rpm, originalkam har inte så mycket lyft så ventilerna släppte inte. Koso varvräknare registrerade det. Men släppte gasen för det verkade onödigt att pressa så hårt i nedförsbacke, haha.
    Någon mekanisk verkstad brukar ju alltid ta åt sig att borra upp cylindrar.

Men om det är värt eller inte är ju en annan femma då cylindrarna nya är lika billiga som jobbet.

http://www.bikenet.se/

bara en fråga man kan borra aluminium cylindrar men man gör det inte för nikasil....saken är dyr eller här i sverige?

Citat Ursprungligen postat av mh furia Visa inlägg
    bara en fråga man kan borra aluminium cylindrar men man gör det inte för nikasil....saken är dyr eller här i sverige?
    Förstår inte riktigt va du menar. Men ja det går att borra nicalsil cylindrar, men efter borrning måste dem nicasileras om och det kostar ca 2k.

aja men därför min farsa är uppvuxen utomlands enligt honnom så borra man cylindrar ofta när man "trimma" därför nicalsil ytan inte alls var dyr kanske bara dyrt i sverige?

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Har du gjutjärnscylinder är det bara att borra. Om det finns tillräckligt med material såklart. Har du aluminiumcylinder är det kört.
    Okej
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Vad gäller det för cylinder?
    orginal

Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Panceta Visa inlägg
    Okej

orginal
    Snackar vi AM6 så går det bra Har borrat upp en jävla massa originalare och kört med T6-kolvar, PR-kolv, K-starkolv, stylepro och även K50 45 mm kolv Större än 48 mm bör du inte borra, annars är det bara att köra!

Derbi är nicasil så det går inte
    Don´t make excuses, make horsepower!

DennisLs avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Snackar vi AM6 så går det bra Har borrat upp en jävla massa originalare och kört med T6-kolvar, PR-kolv, K-starkolv, stylepro och även K50 45 mm kolv Större än 48 mm bör du inte borra, annars är det bara att köra!

K50 kolv
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Den Robin kan höra hur mycket hästar en moped har, han är ett underverk....

Reg.datum
    May 2010

okej tackar för svar!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in