Sidan 2 av 2 Första 12
  1. #31
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Fan vad nice Komer gå som
    Haha får jag ihop den så kommer den nog röra på sig alla fall.

  2. #32
    intressant som fan! kommer lätt göras om det blir hyper nästa sommar

  3. #33
    Skummade bara igenom detta lite snabbt, men de verkar inte vara så svårt o göra etanolkonvertering på min DT? Hade ju varit kul med mer effekt
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Förstår inte alls varför folk gnäller på boatians osv..dom håller ju bra mycket bättre än derbi iaf
    Köper/Byter/Säljer

  4. #34
    har en fråga angående detta med att e85 konvertera
    blir det inte en massa skit som sot i förgasare och cylinder när man kör med e85?
    snackade nämligen med farsan om detta med att köra med e85 i moppar innan och vi diskutera just detta

  5. #35

  6. #36
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    etanol är renare och sotar inte så mkt. då de inte är råoljebaserat. dock äre 15% bensin i e85 så lite sotar de.

    men har du bra olja och att den inte går fett som fan så sotar de inte mer än bensin.
    ok utmärkt ska nog bli e85 konvertering då men har en sista fråga
    är det lagligt? inte för att jag egentligen bryr mej men alltid bra att veta

  7. #37
    Citat Ursprungligen postat av fattso Visa inlägg
    ok utmärkt ska nog bli e85 konvertering då men har en sista fråga
    är det lagligt? inte för att jag egentligen bryr mej men alltid bra att veta
    Ot fråga bor du i högsbohöjd och har en vit trekker?
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  8. #38
    Swooss avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    katrineholm
    Inlägg
    152
    Ska nog fan skaffa det på k50 ända som behövs är jö o plana topen

  9. #39
    Citat Ursprungligen postat av Swoos Visa inlägg
    Ska nog fan skaffa det på k50 ända som behövs är jö o plana topen
    lite munstycken också
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  10. #40

  11. #41
    Inte måste man plana toppen?

  12. #42

  13. #43
    Kan man göra det på en helt vanlig bruks**** ?
    Tänkte isf göra de på slidan då e85 är så grymt mkt billigare + de verkar ju gå bättre
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  14. #44
    skölds avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    2 321
    ska ju köra orginal slider i sommar, men gills de som trim att köra på etanol? :/
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Vad e det för något som ligger brevid stötdämparen? Kan det vara en kick?
    Citat Ursprungligen postat av zvezda999 Visa inlägg
    om du menar det kromade är de en SSP ställbar styrstam

  15. #45
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    Kan man göra det på en helt vanlig bruks**** ?
    Tänkte isf göra de på slidan då e85 är så grymt mkt billigare + de verkar ju gå bättre
    Jag ska ju köra delvis bruks med min hyper, och vad jag lyckats forska fram så ja, lite extra pill men helt klart värt det.
    Citat Ursprungligen postat av sköld Visa inlägg
    ska ju köra orginal slider i sommar, men gills de som trim att köra på etanol? :/
    Nej det gör det inte, i alla fall vad jag läst.

  16. #46

  17. #47
    man måste ha mer olja en bensin typ 3,5 mitt tips är bland oljan i tanken och ha aspens bensin i olje tanken kopplad till en primer och förgasaren för när det är kalt ute så kan etanol vara svår startad funderar på att konventera en snöskoter då det är ett brinande intresse men en moped kanske man kan konvetera om jag får tag i någon

  18. #48

  19. #49

  20. #50
    Teknisktsätt..

    Byta bensinslangen mellan tanken o fuggen , kasta i ett munstycke som är runt 15 strl större sen tanka och köra?
    Braap Braap

  21. #51

  22. #52
    Och kanske öka förtändningen, annars blir den slö som f*n. Men annars i princip, ja. Höja throttelnålen och kanske lågfarten också.
    Sen kan du behöva byta till ett kallare tändstift, Rexxy får väl rätta mig om jag har fel!
    Fyfan vilken ful tröja du har

  23. #53

  24. #54
    Ofan kanske man skulle satsa på då men antar att det jämnar ändå ute sig rätt hyffsat då oljan lär vara dyrare,den lär dricka mer osv
    Braap Braap

  25. #55
    Hur många konverterade till etanol som skrev att dom skulle göra det ?

  26. #56
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Kanske, kanske inte! Beror på hur snålt du bestyckar hojen.

    Casal ligger på runt 500 grader på E85. Likaså gör jag, fast med 98 oktan soppa. Betyder att jag kan gå snålare, men vågar inte.
    Man skall använda ett kallare stift när man kör med alkohol bränsle för alkohol har mycket lättare för "pre ignition" än bensin.
    Helst skall man använda stift med kort sido elektrod. NGK R6061 är ett stift anpassat för alkohol bränsle.

  27. #57

    Reg.datum
    Jun 2011
    Ort
    Valdemarsvik/ Norrköpingstrakten
    Inlägg
    196
    EN fråga om e85 !
    Om jag konverterar min drake kommer ja inte kunna köra på bensin igen om ja inte byter cylle,kolv o topp? En kompis sa de till mej när jag sa att jag funtade på e85. Jag har dock svårt att tro att det stämmer
    Tack på förhand

  28. #58
    Det stämmer inte!! Rent BS

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in