1. #1

    Speedfight problem! FILM! HJÄLP

    Tjenare, var ute och ställde in min speedfight för nån vecka sen. Sen helt plötsligt blev den så här bara :S den bara mullrar när man gasar :S det händer liksom ingenting:S

    vad fan kan ha hänt? Spelar ingen roll om man byter munstycke, har bytt stift och tändhatt, kollat jord. Vart fan sitter felet?

    Setup:
    Doppler s3r
    Polini speedcontrol
    Motoforce Race clutch
    stage 6 ostrypt cdi
    munstycke 84 eller 86

    Edit: kan det ha något att göra med att det började fucka på kvällen när jag hade kört när de regna?

    Senast redigerat av dallzii den 2010-06-07 klockan 16:32.

  2. #2
    any1 ?

  3. #3
    jättestort munstycke för speedfight väl? jag har 62 och det verkar funka bra. Har enbart effektrör

  4. #4
    jah, men efter den började fucka när det regna, så fick jag gå upp asmycket i munstycke för att den ens skulle röra på sig. sen när jag var ute och ställde in blev den såhär

  5. #5

  6. #6
    kolla benin även luftfiltret som kan spöka

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Tycker med att 84/86 låter sjukt stort med tanke på att det är 52, 54 eller 56 orginal.
    svarar på ditt medelande med ett citat av mig själv, som jag skrev precis före dig, som du kunde ha läst
    b
    Citat Ursprungligen postat av dallzii Visa inlägg
    jah, men efter den började fucka när det regna, så fick jag gå upp asmycket i munstycke för att den ens skulle röra på sig. sen när jag var ute och ställde in blev den såhär

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av dallzii Visa inlägg
    svarar på ditt medelande med ett citat av mig själv, som jag skrev precis före dig, som du kunde ha läst
    b
    Det kanske har fixat sig nu? skadar inte att testa...

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Rozu Visa inlägg
    Det kanske har fixat sig nu? skadar inte att testa...
    provat en jävla massa munstycken redan, tror det är tändningsfel och då har inte bestyckningen någon betydelse.

    och btw, stora fel brukar inte lösa sig med tiden bara

  10. #10
    kolal nål clipset lr runt trottel så det inte har cepeat ihop .D fdet gjorde det på mn då kunde jag inte gas:S

  11. #11
    Du tror inte så det är att clipset har lossnat och nålen sätter sig i bottenläget?

  12. #12
    vet inte, men ska ner och kolla nu. min teori är att det har fastnat nå skit i membranet som håller öppet hela tiden och den får så mycket soppa att den inte orkar varva?

    EDIT: nålen sitter på högsta läget

  13. #13
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    så där var det för mig förr också, men då var de för att förra ägaren hade haft bråttom och inte satt fast trottelnålen

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av ArvidsZon Visa inlägg
    så där var det för mig förr också, men då var de för att förra ägaren hade haft bråttom och inte satt fast trottelnålen
    men så är det inte

  15. #15
    du dränker ju uppenbarligen den, bara o kolla igenom förgasaren efter defekter,

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av Anndreeaas Visa inlägg
    du dränker ju uppenbarligen den, bara o kolla igenom förgasaren efter defekter,
    men det är inga defekter i förgasaren, kan det inte vara membranet då?

  17. #17
    aa precis som maarkuzz säger kolla trottelnålen för på min moppe så var brickan som man ställer trottelnålen den vaar böjd så trottelnålen hade hoppat av så det gick inte att gasa. det som gick i mitt fall det var att luta den åt nått utav sidorna och skaka den krafftigt och lyssna om den går upp i varvtal, gör den det så e det trottelnålen ;D

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av slay1337 Visa inlägg
    aa precis som maarkuzz säger kolla trottelnålen för på min moppe så var brickan som man ställer trottelnålen den vaar böjd så trottelnålen hade hoppat av så det gick inte att gasa. det som gick i mitt fall det var att luta den åt nått utav sidorna och skaka den krafftigt och lyssna om den går upp i varvtal, gör den det så e det trottelnålen ;D
    jag har nyss sagt att jag har kollat och att det inte är problemet

  19. #19
    okej men kräv inte nån hjälp om du ändå inte vill vara artig!!

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av Maarkuzz Visa inlägg
    kolal nål clipset lr runt trottel så det inte har cepeat ihop .D fdet gjorde det på mn då kunde jag inte gas:S
    var du full medans du skrev det där ? haha

  21. #21
    Citat Ursprungligen postat av slay1337 Visa inlägg
    okej men kräv inte nån hjälp om du ändå inte vill vara artig!!
    men för i helvette när 4 pers på rad har skrivit samma sak och jag sagt till alla att det inte är problemet så behöver inte du komma och klaga

  22. #22
    helvette nu behöver jag fan hjälp, det var inte membranet heller. vad FAN kan det vara?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in