1. #1

    Hjälp snabbt rrx

    Ska byta rör på min rrx, så märker jag att jag har en slang, tror det är katalysatorn? som går upp in i kyllarvingen, där sittet en grå/silvrig sak som håller fast dom slangarna som sedan leder ner till motorn osv.. Så jag undrar är det bara att kapa dom slangarna lr hur ska man få loss dom?
    http://data.fuskbugg.se/skalman02/IMG_0770.jpg
    där är en bild

    Tacksam för svar

  2. #2
    tror det ska gå att skruva av den silvriga saken och sen är det vara att dra av slangen.

    edit; de där e ju fan inte en katalysator??

  3. #3
    hm asså fattar inte heller riktigt vad det är lr vad det har för funktion, slangarna sitter som fa*

  4. #4

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Uppsala.
    Inlägg
    465
    Samma sak på min Derbi fast med smal slang, är troligtvis katalysator på din med. Kapa inte, dra bara loss den från saken under kylarkåpan och låt den vara kvar på röret så du vet var du har den (om det är svårt, använd hårtork).

    Thejoke: Vettefan, såg tjockt ut för o va katalysator (ifs inte sett det på rieju förr) men slangar som slangar. Om den går från själva avgasröret kan det ju inte hända något om man rycker bort..
    Citat Ursprungligen postat av DTrejsarn Visa inlägg
    Råkade såga lite i cylindern, men detta gör ingen större skillnad eller?

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av vonLidl Visa inlägg
    Samma sak på min Derbi fast med smal slang, är troligtvis katalysator på din med. Kapa inte, dra bara loss den från saken under kylarkåpan och låt den vara kvar på röret så du vet var du har den (om det är svårt, använd hårtork).

    Thejoke: Vettefan, såg tjockt ut för o va katalysator (ifs inte sett det på rieju förr) men slangar som slangar. Om den går från själva avgasröret kan det ju inte hända något om man rycker bort..
    men han skrev ju aldrig att slangarna går från röret? tror slangarna har nåt med kylaren att göra!

  6. #6
    Tack så mycket gjorde precis det sen såg jag ditt meddelande Men får hoppas att det funkar, dock igen aning vad det är för ngt?

  7. #7
    Kanske skrev otydligt XD men men slangarna går upp till en grå sak som sitter brevid kyllaren, men tack för hjälpen, lås tråd

  8. #8

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Uppsala.
    Inlägg
    465
    Slangar hit och sladdar dit!

    Gustav: Var börjar slangarna och var tar de slut? Varför vill du få bort slangarna?
    Citat Ursprungligen postat av DTrejsarn Visa inlägg
    Råkade såga lite i cylindern, men detta gör ingen större skillnad eller?

  9. #9
    Har inte läst alla inlägg men:

    den slangen är till katalysatorn (om jag inte mins fel så behöver katalysatorn luft för att förbränningen ska bli effektivare) bara att ta bort slangen och vika den sen lite tejp (om du nu ska montera ett annat rör)

    Mvh Isa

  10. #10

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Dom slangarna är bara att ta bort. Dom har igentligen ingen mening, är väll något med att den sk bli varmare snabbare. men bara att plocka bort har jag gjort på min Rieju RRX...

  11. #11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in