YFZ 450, problem med startmotor

Tjo!
    Quaden får inte ordentlig kräm till startmotorn om jag försöker starta den med startknappen(går ibland..), men om jag startar den med startkablar från en bil och pluskabeln direkt på startmotorn startar den direkt.
    Kan det vara sladdarna till startknappen, eller själva startknappen, som är för klena? Startknappen blir väldigt varm om jag försöker starta den länge.
    Tack på förhand.
    //Y

Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Tjo!
    Quaden får inte ordentlig kräm till startmotorn om jag försöker starta den med startknappen(går ibland..), men om jag startar den med startkablar från en bil och pluskabeln direkt på startmotorn startar den direkt.
    Kan det vara sladdarna till startknappen, eller själva startknappen, som är för klena? Startknappen blir väldigt varm om jag försöker starta den länge.
    Tack på förhand.
    //Y
    de e inte så att ditt batteri börjar ge upp? det låter ju mest troligt.
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

Nja, asså jag kan ha startkablarna från bilen till batteriet men det blir samma sak. Sätter jag pluskabeln direkt till startmotorn hör man att den snurrar mycket fortare

Värt att säga är väll att jag inte har kört quaden så många gånger, och de gångerna har jag rullat igång den. Har aldrig laddat upp battriet innan typ

jaa men e batteriet helt dött då hjälper de inte med startkablar för strömmen går inte ens igenom det. mät upp batteriet å kolla! de e det första man gör mät sedan strömmen från batteriet till startmotorn
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in