Ämne: byta moppe

Hybridvisning

Choffe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2010

byta moppe

Har nu tänkt att sälja min aerox och har tänkt mig byta till växlat. Så då hade ja tänkt mig en Yamaha DT50R-04,Peugeot xps enduro-06 eller en Derbi x-race-05 riktar mest mot yaman men vilken tycker ni är bäst av dom

Reg.datum
    May 2010
    fråga hellre i cross/sm-delen , den här delen är för icke mopperelaterat.
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

DT50 är i mitt tycke bäst av dom. Derbi är inte lika sköna och snygga. XPS har jag aldrig provat, men dt är snyggare än den iaf

Jag har en XPS och den är perfekt Elstart, går utav helvete endast med dragen plugg från röret
    Har en drös med delar till Honda MT5! Cyllar topplock förgasare wires, you name it! säljer hela skiten för endast 1500:- !! Bara att skicka ett PM till mig vid intresse! Hämtas i stockholms området

ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Min kompis klagar som fan på sin XPS iallafall för att elstarten fuckar ibland och dom inte har nån kick.

Reg.datum
    May 2010
    Skulle tagit Dt50R eller Derbin

Du vill inte byta mot en Rieju mrx och några 1000 i mellan eller har du bild på din?

Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Motorhispania ryz och xps är samma saker och min ryz funkar bra som fan. Arvidzon din polare måste ha nå fel på den för min elstart har aldrig gett upp !

Choffe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ja som trodde att xps hade kick. Men vilken ligger bäst i trim av DTn & x-racen

Happsons avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Citat Ursprungligen postat av Choffe94 Visa inlägg

Xps enduro har de tror jag , inte sm. Lika dant med Ryz sm modellen har inte kick men enduro modellen har kick. Sen så har furian kick oxå

Citat Ursprungligen postat av Choffe94 Visa inlägg
    AM6 tror jag det finns mer till, och om du ska plugga ur så går dom bättre.

Choffe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    har hört att AM6 motorerna går bättre ur pluggade.Men det lär nog trimma lite lätt i början som annan drevning och effekt rör

Köp en Drac! Sjukt sköna att sitta på, och går bra trimmade! Dom blir lätt snygga om man fixar lite med dom också

Citat Ursprungligen postat av Jonne Visa inlägg
    Köp en Drac! Sjukt sköna att sitta på, och går bra trimmade! Dom blir lätt snygga om man fixar lite med dom också
    kan inte sitta på drac efter kört furia

känns spm man sitter för långt bak på drac

webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av mh furia Visa inlägg
    kan inte sitta på drac efter kört furia

känns spm man sitter för långt bak på drac
    Och när man kört en drac hela sitt moppeliv så känns det som att man sitter för långt fram då på furia. Det är en vanesak.

Finns för och nackdelar med alla tre mopederna. Bara för att jag själv har en Derbi ska jag inte säga att den är bättre en någon av dom andra. Kan alla fall tala om fördelarna med Derbin, Dom är väldigt fina vilket betyder att du inte behöver göra speciellt mycket för att få ett bra stuk på dom. Kolla gärna mitt senda projekt så förstår du vad jag menar. Men tycker att du ska köpa den som är fräschast!

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Inte prövat dt50 och xps, men skulle nog säga derbi eller dt50 för utseendet. En fräsch dt50 med org klibbor o allt är sjukt snygga
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Choffe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Mlir nog en DT har nästan alltid gillat dom men har alltid gillat derbi också. får gärna tipsa om bra trim setuper också

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in