Sidan 2 av 10 Första 1234 ... Sista
    Derbi_krilles avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Mordarosten Visa inlägg
    Känns ju så där lagom meningslöst att bränna pengar på hjälmar.

Ett zero plan går "bara" i 534 km/h. Det klarar vilken person som helst. Det är ju vad en Airbus går i, om inte fortare. Hjälmen har inget med G kraften att göra, det är G-byxorna som har med G kraften att göra, den klämmer åt när piloten svimmar så blodet åker upp i huvet. Men det fanns nog inte under WW2. Så frågan återstår: Varför hade Kamikazepiloterna hjälm?
    en vild gissning nu..
    för de skulle klara sig till sitt mål i värsta fall om något skulle gå snett. och hade inte dem radio i dem på den tiden? det kanske var för tidigt årtal...

fast det ger ju fortfarande inte svar på frågan....

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av Derbi_krille Visa inlägg
    en vild gissning nu..
    för de skulle klara sig till sitt mål i värsta fall om något skulle gå snett. och hade inte dem radio i dem på den tiden? det kanske var för tidigt årtal...

Exakt, dem kanske blev beskjuta på vägen till tex. ett hangarfartyg, och det vore väl onödigt att störta i havet?

(Om kamikazepiloterna inte hittade ett lämpligt mål att krascha i så störtade dem i havet med flit)

Citat Ursprungligen postat av Mordarosten Visa inlägg
    Känns ju så där lagom meningslöst att bränna pengar på hjälmar.

Ett zero plan går "bara" i 534 km/h. Det klarar vilken person som helst. Det är ju vad en Airbus går i, om inte fortare. Hjälmen har inget med G kraften att göra, det är G-byxorna som har med G kraften att göra, den klämmer åt när piloten svimmar så blodet åker upp i huvet. Men det fanns nog inte under WW2. Så frågan återstår: Varför hade Kamikazepiloterna hjälm?
    Vill ju bara meddela dig om att en Airbus går bra mycket fortare än så, då dom brukar ligga runt 800km/h i marschhastighet

Mordarostens avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Citat Ursprungligen postat av Derbi_krille Visa inlägg
    en vild gissning nu..

Jo det är det ända tror jag, att dom hade radion i det. Men då kunde dom ju lika gärna ha som ett headset istället.

Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Exakt, dem kanske blev beskjuta på vägen till tex. ett hangarfartyg, och det vore väl onödigt att störta i havet?

(Om kamikazepiloterna inte hittade ett lämpligt mål att krascha i så störtade dem i havet med flit)
    Nja, dom är ju kamikaze så deras "chef" skiter nog o dom. I alla fall om dom är skadade, sen åker dom ju tillbaka om planet funkar o.s.v.

Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Vill ju bara meddela dig om att en Airbus går bra mycket fortare än så, då dom brukar ligga runt 800km/h i marschhastighet
    Jo jag tänkte väl att dom skulle gå mycket fortare än så. Men jag vågade inte dra till med för mycket. En SK60 går ju i Ca:900 km/h och då måste man bära G-byxa, så jag gissade bara.

Varför det anses vara nördigt att vara bra i skolan?

Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Citat Ursprungligen postat av Molle Visa inlägg
    Varför det anses vara nördigt att vara bra i skolan?
    Istället för att festa, vara med polare, utöva någon aktivitet etc så sitter man hemma och runkar till en lärobok.

Vad många tror.

Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Har alltid undrat om ni som kör midrace kör på gatan och till skolan ?
    haha jag hade min midrace/hyper som brukisvarje dag

Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Istället för att festa, vara med polare, utöva någon aktivitet etc så sitter man hemma och runkar till en lärobok.

Vad många tror.
    typ ocoolt att inte skita i allt ju, eller?

Är oftast bara riktiga idioter som tycker så. En person som pluggar har förmodligen mer att komma med som person, det är min uppfattning.

Vad tänker folk som kör utan backspeglar (Snyggt, ja)? Man har otroligt mycket sämre koll på trafiken då det är jobbigt och tar mycket längre tid än att bara flytta blicken om man ska vrida på huvudet för att kolla bak. Sen finns det risken att man råkar svänga lite åt det håll man vrider huvudet åt.

Citat Ursprungligen postat av hummus Visa inlägg

Vad tänker folk som kör utan backspeglar (Snyggt, ja)? Man har otroligt mycket sämre koll på trafiken då det är jobbigt och tar mycket längre tid än att bara flytta blicken om man ska vrida på huvudet för att kolla bak. Sen finns det risken att man råkar svänga lite åt det håll man vrider huvudet åt.

Wooord! Trodde jag var helt ensam om att tycka så.

Sen en sak till är att endel av dom som tar bort backspeglarna inte kollar bakåt, vilket kan leda till att dom kör ett par kilometer utan att veta vad som händer bakom.
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Jag kör utan, men jag har koll
    Du ja, men inte folk här.
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Du ja, men inte folk här.
    Har själv alltid speglar på båda sidorna.
    har ingen lust att sitta som en rembrandt i nåns bilgrill och se dum ut.

....varför skype suger snopp!? iaf senaste mac versionen

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av M.Larsson Visa inlägg
    ....varför skype suger snopp!? iaf senaste mac versionen
    För mig funkar det utmärkt. Så bra att jag skippat MSN.

Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    För mig funkar det utmärkt. Så bra att jag skippat MSN.
    använder du mac versionen?

Reg.datum
    May 2010
    använder du mac versionen?
    PC-versionen.
    Kör XP service pack 2 på denna burken.

Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    PC-versionen.
    Kör XP service pack 2 på denna burken.
    aha, men pc versionen är bra, men mac's senaste beta version däremot =snopp

Reg.datum
    May 2010
    aha, men pc versionen är bra, men mac's senaste beta version däremot =snopp
    Aha, kör även en linuxburk här och även den versionen håller måttet.

Kan man faktiskt lära sig att älska en person på riktigt?

Alltså, satt och tänkte på det innan och begreppet "äkta kärlek". När du finner en flicka som det klickar med och det samma gäller ur hennes perspektiv om dig, ni skaffar barn och blir lyckliga i alla sina dagar. Då är det ju äkta kärlek. Men ifall man blir bortgift som i tex islam med en vilt främmande människa, men tvingas att leva ihop med denne under hela din livstid. Har du under 20 års äktenskap då utvecklat det som kallas äkta kärlek och är redo att dö för personen om det skulle behövas?
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

IK-TÄLJEs avatar
    Reg.datum
    Dec 2008
    Citat Ursprungligen postat av Edvin
    Har alltid undrat om ni som kör midrace kör på gatan och till skolan ?
    Jag gjorde det i alla fall
    Alla barn tycker om att åka polisbil... men det går över med åldern

Jag undrar ibland ifall folket viker dasspapperet eller krullar ihop det?

Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    såklart man viker, ska man krulla ihop det lär man få bajs på händerna

ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    ......
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

Du får väl fantisera om en ny rad.

Jag undrar ibland om folk flätar dasspapperet eller gör hästsvansar av det?
    Det är väl klart att det heter bröd i korv, man tar ju alltid brödet först

Citat Ursprungligen postat av hummus Visa inlägg
    typ ocoolt att inte skita i allt ju, eller?

Är oftast bara riktiga idioter som tycker så. En person som pluggar har förmodligen mer att komma med som person, det är min uppfattning.

snyggare och säkrare anser jag om du ska kolla i backspegeln ser du ju ändå inte på vägen framför dej ändå + döda vinkeln, sen så handlar svängningen om typ 1 dm om ens de okej, det tar längre tid att vända sig om men tar allt annat en lång tid

Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    snyggare och säkrare anser jag om du ska kolla i backspegeln ser du ju ändå inte på vägen framför dej ändå + döda vinkeln, sen så handlar svängningen om typ 1 dm om ens de okej, det tar längre tid att vända sig om men tar allt annat en lång tid
    klart att man ser vägen framför sig när man tittar i backspegeln, har du så dålig syn kommer du sannolikt inte kunna ta körkort, utan att skaffa glasögon/linser om det nu hjälper mot kass periferisyn. derämot ser man inte ett smack när man tittar över axeln.

Reg.datum
    May 2010
    har alltid undrat varför det är många pigmentstarka ungar som är födda i sverige men ändå pratar svenska som dom bott i sverige i en vecka?-.-

Varför får man prata i telefonen när man kör bil i sverige? Själv så tycker jag att det är livsfarligt pga alla kärringar som pratar i telefonen och kör in i rondeller/korsningar och tänker mer på att prata än att köra bil ******! vart nära och krocka i tappat räkningen men typ ca 10-15 st! vad tycker ni om att prata i telefonen? bra eller dåligt? jag menar då att prata utan headset = en hand på ratten och en i örat!
    “That Pagani Zonda, really! It’s like a lion in orange dungarees. Kind of fierce, but ridiculous all at the same time.” - Jeremy Clarkson

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Derbi_QuiZ Visa inlägg
    Varför får man prata i telefonen när man kör bil i sverige? Själv så tycker jag att det är livsfarligt pga alla kärringar som pratar i telefonen och kör in i rondeller/korsningar och tänker mer på att prata än att köra bil ******! vart nära och krocka i tappat räkningen men typ ca 10-15 st! vad tycker ni om att prata i telefonen? bra eller dåligt? jag menar då att prata utan headset = en hand på ratten och en i örat!
    det är ju inte telefonen man störs av, det är samtalet. Vilket betyder att det kan vara lika farligt att prata med sin passagerare. Så om man inte får prata mobilen så borde man inte få prata alls om man kör bil.
    det som jag också undrar är att i norge får man inte prata i mobil medans man kör, men det är helt okej att dricka kaffe och röka SAMTIDIGT... jävla konstigt?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in