Sidan 3 av 10 Första 12345 ... Sista
    Citat Ursprungligen postat av fingr Visa inlägg
    det är ju inte telefonen man störs av, det är samtalet. Vilket betyder att det kan vara lika farligt att prata med sin passagerare. Så om man inte får prata mobilen så borde man inte få prata alls om man kör bil.
    det som jag också undrar är att i norge får man inte prata i mobil medans man kör, men det är helt okej att dricka kaffe och röka SAMTIDIGT... jävla konstigt?
    Det jag menar med att prata i telefon med handen är att om det tex är en 30 väg så kan man typ missa skyllten eller så skiter man i hastigheten och kommer i 50 förbi en skola och ett bar springer ut på vägen så är det svårare att kontrolera situationen om man håller i en mobil än om man pratar med passageraren när man har båda händerna fria. hoppas du förstår vad jag menar =) samma sak med sminkande fjortisar men som tur är så finns det inte lika många =)
    “That Pagani Zonda, really! It’s like a lion in orange dungarees. Kind of fierce, but ridiculous all at the same time.” - Jeremy Clarkson

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Derbi_QuiZ Visa inlägg
    Det jag menar med att prata i telefon med handen är att om det tex är en 30 väg så kan man typ missa skyllten eller så skiter man i hastigheten och kommer i 50 förbi en skola och ett bar springer ut på vägen så är det svårare att kontrolera situationen om man håller i en mobil än om man pratar med passageraren när man har båda händerna fria. hoppas du förstår vad jag menar =) samma sak med sminkande fjortisar men som tur är så finns det inte lika många =)
    förstår vad du menar, men det är heller inte okej med handsfree om jag kommer ihåg rätt. Då har man ju trots allt båda händerna på ratten. Men man kan bli störd av konversationen, och eftersom dom förbjöd handsfree (tror jag) så borde dom förbjuda alla förare att prata med sina passagerare också eftersom det är minst lika farligt som att prata i en handsfree?

Reg.datum
    May 2010

Question

Hur folk kom på de här ? http://sv.wikipedia.org/wiki/Vattenrätt
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

Reg.datum
    May 2010
    jag har tamejfan alltid undrat varför massa invandrare kallar varandra "******" "nigga" osv. men när en svensk/vit person säger det så blir dom sura som fan?..

Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Har alltid undrat om ni som kör midrace kör på gatan och till skolan ?
    Körde runt på midrace som brukis funkade kanon, å körde ifrån alla gjorde man med (Y)
    En svensk tiger!

jag har tamejfan alltid undrat varför massa invandrare kallar varandra "******" "nigga" osv. men när en svensk/vit person säger det så blir dom sura som fan?..
    Det beror på hur ordet är laddat. Du kallar säkert dina kompisar för saker du inte skulle kalla en vilt främmande person för. Sedan har det säkert med hiphopkulturen att göra.

Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Alltså, satt och tänkte på det innan och begreppet "äkta kärlek". När du finner en flicka som det klickar med och det samma gäller ur hennes perspektiv om dig, ni skaffar barn och blir lyckliga i alla sina dagar. Då är det ju äkta kärlek. Men ifall man blir bortgift som i tex islam med en vilt främmande människa, men tvingas att leva ihop med denne under hela din livstid. Har du under 20 års äktenskap då utvecklat det som kallas äkta kärlek och är redo att dö för personen om det skulle behövas?
    Fråga dina morföräldrar, det är mycket möjligt att de inte gifte sig utan att vara genuint kära.

Jag tror inte att man kan framkalla kärlek. Kanske kan man komma att bry sig om personen man är gift med, men knappast älska.

Citat Ursprungligen postat av Mordarosten Visa inlägg
    Varför hade Kamikazepiloterna hjälm? Den har jag funderat på ett bra tag nu.
    De japanska piloterna hade inte hjälmar under andra världskriget, endast skinnmössor. Dessa skulle förmodligen skydda mot vind, inget annat.
    Senast redigerat av Joha den 2010-11-21 klockan 19:04.

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Har alltid undrat varför man skaffar flick-/pojkvän när man är typ 13-14 år när i 98% av fallen aldrig håller speciellt länge
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Har alltid undrat varför man skaffar flick-/pojkvän när man är typ 13-14 år när i 98% av fallen aldrig håller speciellt länge
    För att det är trevligt. Man får en del social träning dessutom.

Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    Det beror på hur ordet är laddat. Du kallar säkert dina kompisar för saker du inte skulle kalla en vilt främmande person för. Sedan har det säkert med hiphopkulturen att göra.

Fråga dina morföräldrar, det är mycket möjligt att de inte gifte sig utan att vara genuint kära.

Jag tror inte att man kan framkalla kärlek. Kanske kan man komma att bry sig om personen man är gift med, men knappast bli älska.

De japanska piloterna hade inte hjälmar under andra världskriget, endast skinnmössor. Dessa skulle förmodligen skydda mot vind, inget annat.
    Jo, det kan nog ligga något i det. Får ta och göra det.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

Reg.datum
    May 2010
    helt sant, men som häromdagen sa en invandrare helt seriöst "jag hatar blattar!" utan och skojja. Hade däremot jag sagt det hade han blivit sur som fan?
    jävla dubbelmoral.

helt sant, men som häromdagen sa en invandrare helt seriöst "jag hatar blattar!" utan och skojja. Hade däremot jag sagt det hade han blivit sur som fan?
    jävla dubbelmoral.
    hahah, påminner om en som gick i min klass i ettan på gymnasiet, han började om ettan året efter eftersom han var godkänd i typ en kurs. iaf, han är från bangladesh, och han hatar invandrare! riktigt rolig snubbe faktiskt han har även sagt att "duschen är det bästa med idrotten" och när han inte hade kläder med sig till idrotten kom han med ursäkten "min mamma glömde packa", hahaha. han har också sagt att "åh, det är så fint här i nyfors, vi har ju nyplanterade träd också!", för er som inte vet så är nyfors eskilstunas rinkeby...

jävla dubbelmoral.
    Jag har märkt att vissa människor skiljer på blattar och invandrare. Personligen tycker jag att det är underligt, använder själv aldrig ordet ******.

Reg.datum
    May 2010
    Jag har märkt att vissa människor skiljer på blattar och invandrare. Personligen tycker jag att det är underligt, använder själv aldrig ordet ******.
    jag skiljer på orden. ****** för mig är mer en dryg liten idiot som råkar vara invandrare. invandrare använder jag aldrig. det heter ***** för svarta bruna är också negrer.

undrar varför det är så farligt att säga *****?

undrar varför det är så farligt att säga *****?
    Ordet uppfattas som stötande av väldigt många människor, så jag ser verkligen ingen anledning att använda det. Jag närmast föraktar de som gör det.

Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Säger man bara bamba nere i Göteborg? Trodde det var ett vanligt fenomen över hela Sverige, även ifall det avtar mer och mer nu. Det var nog vanligare för ~20 år sedan.
    trodde samma
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Säger man Apotekarnes eller Apotek-Arnes julmust?

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av hence Visa inlägg
    Säger man Apotekarnes eller Apotek-Arnes julmust?
    Apotek-arnes
    det heter även SUNES, inte ZUENERZ (stavning?XD)

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Säger man bara bamba nere i Göteborg? Trodde det var ett vanligt fenomen över hela Sverige, även ifall det avtar mer och mer nu. Det var nog vanligare för ~20 år sedan.
    Hade aldrig hört det förrän typ 1 vecka sedan, hade ingen aning om vad det var?
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

Apotek-arnes
    det heter även SUNES, inte ZUENERZ (stavning?XD)
    det uttalas sojnerts

hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Sojnerts är det ja, har ganska mycket av den sorten. Men jag ska nog vara lite groundbreaking och säga Apotek-Arnes.

Guttsta Julmust är för övrigt inte dåligt det heller.

själv uttalar jag det med samma betoning som apotekarens, men jag kastar om så att det blir apotekarnes

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av Frågetecken Visa inlägg
    Finns en Låttråd.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Finns en Låttråd.
    Passar väl här också om han alltid undrat vad låten heter?

FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Passar ändå bättre i Låttråden.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

Just det!

Men låten heter för er som undrar: Magnetic Man - I Need Air

Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Varför jag kan vända en molex gula och svarta (12v) sladd och att det sedan blir 5v istället för 12v. Jävligt lustigt. Suttit i ca 2h idag med att få ihop det så alla fläktar går på 12v i datorn, löste det tillslut genom lödning. Någon som vet varför det blev som det blev?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in