Sidan 9 av 10 Första ... 78910 Sista

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Alltid undrat om flintskalliga använder schampoo eller tvål till skallen..
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Autosol använder dem för att polera flinten
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

Putteens avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg

Jag använde det när jag var rakad.. Man måste ju lukta gott! Varför skulle man inte tvätta skallen? Det e ju lika äckligt som o inte tvätta den övriga kroppen..!

Jag har undrat sedan jag blev medlem här igen varför jag i helvette är medlem här fortfarande..... Ni som inte vet vem jag är så e jag en veteran från 2003 .

Citat Ursprungligen postat av Putteen Visa inlägg
    Jag använde det när jag var rakad.. Man måste ju lukta gott! Varför skulle man inte tvätta skallen? Det e ju lika äckligt som o inte tvätta den övriga kroppen..!
    haha är du mongo eller han undrar VILKET av schampo eller tvål flintisarna använder inte OM de använder något av det

ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Jag tycker det är enbart positivt att du är här igen, men du borde vara mer aktiv så forumet blir lite roligare
    +1

Putteens avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Jag tycker det är enbart positivt att du är här igen, men du borde vara mer aktiv så forumet blir lite roligare
    Hehe tack tack! Är faktiskt inne nästan varje dag men forumet e ju helt sjukt torrt nu för tiden så känns knappt värt o skriva här om jag ska vara ärlig. Men fan får väl vara lite mer aktiv kanske .

Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    haha är du mongo eller han undrar VILKET av schampo eller tvål flintisarna använder inte OM de använder något av det
    A jag e fan rätt mongo asså.. nämen läste fel! men aja jag använde schampo iaf

Putteens avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Jo, precis därför du borde bidra me lite sköna inlägg på detta forum också

Ok kungen jag ska se vad jag kan göra Känner att jag ändå vill vara lite seriös! Men håll utkik så kanske du hittar lite Har inte kollat runt så mycket på forumet sen jag blev medlem så får väl ta och göra det och se vad jag kan hitta för skojjiga trådar man kan skriva lite skit i

Varför säger man att någon får livstids fängelse men de kan motsvara 20 år lr liknande. Inte LIVStid

webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Anchull Visa inlägg
    Varför säger man att någon får livstids fängelse men de kan motsvara 20 år lr liknande. Inte LIVStid
    Brukar man inte benåda dem efter den tiden? De ska med andra ord egentligen sitta hela livet men blir benådade?

Bara någonting jag fick för mig.

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Brukar man inte benåda dem efter den tiden? De ska med andra ord egentligen sitta hela livet men blir benådade?

Nepp, man får aldrig sitta livstid, alltså till man dör i fängelset..

Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Enligt mig så kan man inte kalla de livstid om de inte är livstid. Blir man dömd till livstid så ska man sitta livstid

Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Enligt mig så kan man inte kalla de livstid om de inte är livstid. Blir man dömd till livstid så ska man sitta livstid

Har alltid undrat varför bacon bara säljs i 140 g förpackning. ALLTID!! Allt annat säljs ju i alla möjliga storlekar, men bacon är 140 gram punkt slut....

Citat Ursprungligen postat av Alm Visa inlägg
    Varför blir man bakis?
    För att alkohol är vätskedrivande och hindrar cellerna i hjärnan att ta upp vatten. Din hjärna torkar altså ut lite under fyllan och de kommande timmarna. Det resulterar i huvudvärk. Vidare är alkohol ett gift som vi inte tål egentligen, och kroppen reagerar med kräkning för att få ut det onda. Det sker oxo om du tex blir ormbiten.

Citat Ursprungligen postat av hankypanky Visa inlägg
    För att alkohol är vätskedrivande och hindrar cellerna i hjärnan att ta upp vatten. Din hjärna torkar altså ut lite under fyllan och de kommande timmarna. Det resulterar i huvudvärk. Vidare är alkohol ett gift som vi inte tål egentligen, och kroppen reagerar med kräkning för att få ut det onda. Det sker oxo om du tex blir ormbiten.
    De va fan bra svar, tack du! Va dock inte jag som skrev, därför jag tog bort de men som sagt tack
    F.d. Almsarn

Citat Ursprungligen postat av hankypanky Visa inlägg
    lål. Hjärnan blir inte uttorkad.

Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    lål. Hjärnan blir inte uttorkad.
    Vad händer då? (helt ovetande)
    F.d. Almsarn

Citat Ursprungligen postat av Alm Visa inlägg
    Vad händer då? (helt ovetande)
    Ja precis...Förklara nu! Jag menar inte direkt uttorkad som en groda man hittar överkörd på vägen, utan helt enkelt att man får vätskebrist i hjärnan. Precis som man får huvudvärk om man inte dricker ordentligt en varm sommardag.

Alkohol bryts ned i levern i två steg. Först från etanol till acetaldehyd. Acetaldehyden bryts sedan i sin tur ned till ättikssyra, som kroppen kan använda för att producera energi, därav ölmage.
    Från wikipedia, läs det sista!

En viss mängd av den i steg ett bildade acetaldehyden bryts dock inte ned till ättiksyra utan fortsätter att cirkulera i kroppen. Acetaldehyd är en kraftig nervirritant och neurotoxin och kan orsaka stor skada i kroppen. Kroppens naturliga försvar mot acetaldehyd (och alla andra aldehyder för den delen) är cystein (en aminosyra) och glutation (en liten cysteininnehållande peptid). Dessa molekyler innehåller en sulfhydrylgrupp som är kemiskt aktiv mot aldehyder. Under sin kamp med att bryta ned aldehyder, immobiliseras cysteinet genom att omvandlas till cystin. Etanol inhiberar även insöndringen av hormonet Vasopressin vilket leder till kraftig urinbildning, något som förklarar uttorkningen vid bakfylla.

Det är väl snarare så att kroppen (nu vet jag inte vilka organ, men jag har min Biologi B-bok hemma, kan kolla i morgon) som blir uttorkad, varefter de skickar signaler till till hjärnan som reagerar med huvudvärk, som en slags varning. Vi gick igenom det nyligen, men jag har förträngt det, jag kan ha fel. Jag har dock mycket svårt att tro att det är själva hjärnan som blir uttorkad.

Hela kroppen blir uttorkad, hjärnan oxo.... Jag kan ju oxo ha fel, men hjärnan är ju en del av kroppen.

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg

livs tid är inget tidsbestämt straff de kan vara i stort sett hur länge som hällst om jag minns rätt
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

Citat Ursprungligen postat av derbi_killen Visa inlägg
    livs tid är inget tidsbestämt straff de kan vara i stort sett hur länge som hällst om jag minns rätt
    Ja precis, en kan få livstids fängelse i typ 20 år, medans någon annan kan få typ 30. Men kallar man de livstid för att man har möjlighet att få sitta inne "livet ut"

Citat Ursprungligen postat av Mordarosten Visa inlägg
    Känns ju så där lagom meningslöst att bränna pengar på hjälmar.

Ett zero plan går "bara" i 534 km/h. Det klarar vilken person som helst. Det är ju vad en Airbus går i, om inte fortare. Hjälmen har inget med G kraften att göra, det är G-byxorna som har med G kraften att göra, den klämmer åt när piloten svimmar så blodet åker upp i huvet. Men det fanns nog inte under WW2. Så frågan återstår: Varför hade Kamikazepiloterna hjälm?
    ni vet att det var en tysk som klarade sig när han hoppade från 5000m höjd från ett flygplan under ww2?

hehe... det är faktiskt sant säg till om ni vill ha historian

alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av 0trivin Visa inlägg
    Hur funkar trafikljus?
    Ibland när man är ute och kör på kvällen så kommer man till ett trafikljus och då kan det vara rött i flera minuter fast det inte är någon annan där :S?
    Ofta sitter det ljussensorer på trafikljusen, om du kommer med en moped som ofta har för svagt halvljus så slår det inte om till grönt, testa då att slå på helljusen.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in