Förgasarsmällar

Jag håller på att få igång min cross, men när jag kickar så händer det inte så mycket, men när jag kickar och vrider lite på gasen så blir det förgasarsmällar hela tiden, mycket låter de också, och kicken flyger upp. Kan det vara felinställd tändning? Hur justerar jag den?

Okej, tack för hjälpen! Hur löser jag det? Så att den inte förtänder?

Ja kilen på veven är hel, men ska jag snurra tändplattan fram/bak om jag ska justera tändningen så den tänder senare/tidigare?

Citat Ursprungligen postat av erkan94 Visa inlägg
    Ja kilen på veven är hel, men ska jag snurra tändplattan fram/bak om jag ska justera tändningen så den tänder senare/tidigare?
    Du ska ju få den att tända senare, så åt höger borde ju vara rätt?..

Okej, men hur ska jag vrida den? Är det bara att skruva loss tändplattan och skruva dit den längre moturs? Eller är det bara själva tändningen som ska vridas?
    Under tändplattan går en bunt sladdar, så det är svårt att fästa plattan på något annat vis.

Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Lossa lite på skruvarna som håller fast tändplattan (Skruva inte bort dom helt), och vrid plattan moturs, och skruva sen åt skruvarna igen!
    Okej! Men det går bara att vrida den typ 2-3 cm. Sen tar skruvhålet slut

Okej, men jag har vridit på svänghjulet fram och tillbaka så mycket det går nu, utan någon skillnad. Kan det vara någonting annat som gör att det smäller ur förgasaren och kicken hoppar upp så fort jag gasar?

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in