Trådad visning
-
2011-03-31, 22:06 #1
- Reg.datum
- Jun 2010
Hjälp snarast felande mrx -04
hej, min moped fungerade klockrent förra sommaren och gick som ett skållat troll med dragen plugg tills den en dag skar ihop i veven och cylindern. Bytte vev och allt som behövdes men motorn gick aldrig bra efter det, rev motorn igen helt utan resultat. Så jag bestämde mig för att köpa en ny motor fungerande. Jag satt dit en begagnad kolv med några repor i men ringarna såg fina ut.
Nu till felet: moppen går fortfarande fint i motorn och startar lätt men är inte riktigt så rapp som den borde vara med ett underliggande Kundo banzai, orkar inte varva ur när man kör, känns som den går tungt så man får tvinga upp den i varv fastän jag kör med 10/56 låg originaldrevning. Plus att den om man sätter dit originalröret där pluggen är dragen i inte ens går.. Den bara bluddrar och vill absolut inte varva ur, blir ännu värre när den blivit varm. Provat att bestycka den både uppåt och neråt, sittter 84 munstycke i förnärvarande. Men på grund av detta måste jag köra med trimröret då den inte går med originalröret.
Jag måste dessutom på med originalröret och plus en plugg för att jag ska sälja den. Så nu lämnar jag över frågan hit och hoppas att någon vettig kan komma med något bra och rätt svar!!!
Tack på förhand!