ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010

Sprutar bensin/olja ur avgasröret

Tjenare! Finns risk att jag blir idiotförklarad nu, men jag har problemet att det skvätter massa bensin/olja ur avgasröret på min Aerox. Problemet uppstod efter att jag bytte rör till ett Yasuni Z. Kan tänka mig att den får för mycket bensin, men grejen är den att jag kör på original munstycke (strl 72). Stiftet är även blött, svart färgat. Skulle kännas konstigt att byta ner mig i storleksväg på munstycket. Så vad tror ni att det kan vara för "problem"? Den går bra f.ö.

Peace....(hjälp mig nu)

blir tändstiftet blött så ska förgasaren bestyckas och i ditt fall neråt (konstigt kan ha varit fel bestyckad från början)

ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av mh furia Visa inlägg
    blir tändstiftet blött så ska förgasaren bestyckas och i ditt fall neråt (konstigt kan ha varit fel bestyckad från början)
    Kan ju inte vara möjligt, har sett att folk byter upp till storlekar runt 80 för effektrör. Borde jag byta NER från original?

Kolla membran och rengör förgasare. Sen kan du testa byta ner i munstycke

ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av pizzadax Visa inlägg
    Kolla membran och rengör förgasare. Sen kan du testa byta ner i munstycke
    har ju precis gjort rent den :/ Får väll ta och göra det. Verkar skumt det här. För med "orginal" rör så har jag inga sånna problem.

Är du säker på att det är bensin/olja för det kan vara vatten blandat med liite bensin (så det luktar bensin av det), hände för mig på min aerox. Topplockspackningen hade gått sönder.
    Citat Ursprungligen postat av meckanX Visa inlägg
    har den gasres? vad toppar den?

Är det originalförgasare? Blandar du olja separat eller i tanken? Går mopeden bra? Är röret helt urpluggat?

ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Julgran Visa inlägg
    Är du säker på att det är bensin/olja för det kan vara vatten blandat med liite bensin (så det luktar bensin av det), hände för mig på min aerox. Topplockspackningen hade gått sönder.
    Nej det är jag inte, men pölen som blir marken är i färgerna som blir när man spillt ut bensin/olja i t.ex vattnet. Kan mycket möjligt vara så, men har inte sett några spår av läckage Får ta och kolla hur mycket kylvatten det finns i tanken. Ska lukta på det nästa gång jag startar den.

Citat Ursprungligen postat av AntonOhammar Visa inlägg
    Är det originalförgasare? Blandar du olja separat eller i tanken? Går mopeden bra? Är röret helt urpluggat?
    Det är org fögge och jag blandar separat tank. Mopeden går bra Är inte 100% säker på att det är helt urpluggat, men det tror jag att det är.

Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    är du första ägaren? om inte kan förra ägaren gått upp i munstycke sedan lagt tillbaka original röret utan att gå ner igen
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Hutti Visa inlägg
    är du första ägaren? om inte kan förra ägaren gått upp i munstycke sedan lagt tillbaka original röret utan att gå ner igen
    Min bror har haft den innan mig. Nej så är det inte

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Är inte 100% säker på att det är helt urpluggat, men det tror jag att det är.
    Yazuni ska ju ha 2 pluggar om jag minns rätt, 1 i mynningen och 1 i ljuddämparen typ? Någon av dom kan ju vara kvar
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Yazuni ska ju ha 2 pluggar om jag minns rätt, 1 i mynningen och 1 i ljuddämparen typ? Någon av dom kan ju vara kvar
    Yes så är det, men har somsagt ingen koll på det. Men vad skulle det göra för skillnad om en plugg satt i?

Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Yes så är det, men har somsagt ingen koll på det. Men vad skulle det göra för skillnad om en plugg satt i?
    ja mopeden varvar inte lika mycket= mindre munstycke böhövs

ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av mh furia Visa inlägg
    ja mopeden varvar inte lika mycket= mindre munstycke böhövs
    Jo det är sant. Är det någon som har koll på vart pluggarna sitter?

Edit; googlade och den andra pluggen sitter tydligen i ljuddämparen. Tar helst inte bort den pluggen då ljuddämparen är helt ny och dessutom fanns samma problem när min gamla ljuddämpare satt på(som inte hade pluggen i). Känns inte riktigt som att det är pluggen som är problemet iaf. Ingen som har något annat "tips"?
    Senast redigerat av ozcaarl den 2011-04-01 klockan 20:33.

kan vara nåt knas med oljepumpen så att den blandar i för mycket olja

ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av AntonOhammar Visa inlägg
    kan vara nåt knas med oljepumpen så att den blandar i för mycket olja
    Hmm, det är möjligt
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Hur mycket olja blandar du i? Går den bra förövrigt?
    Har separat tank somsagt, i den har jag fyllt på så mycket olja som man ska ha. Ja den går hur bra som helst när den är varm.
    Senast redigerat av ozcaarl den 2011-04-02 klockan 01:15.

Ysunin har två pluggar, en som sitter i mynningen och ena ljuddämparhöljet på insidan. ta bort de två först om de nu radna inte är borta, men det är inte så relevant.
    Med vissa rör så blir det så att moppen vill gå ner i mönstycker beroende på setupp mm . vad har du för setupp ??

Kasta luftboxen åt helvete! kör med sportluftfilter så ska du få se att det ordnar sig!

orginal på min aerox 08 är 62

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in