Reg.datum
    Mar 2011

gilera ice går inte på tomgång

Min gilera ice går skitkonstigt. Om jag har fullgas och kickar går den igång, inte annars. Och när den väl är igång dör den om man inte håller in gasen, jag och min bror har försökt justera tomgångsskruven och luftskruven. Men den dör endå ? någon som vet vad felet är ?
    snabba svar uppskattas
    Hej, jag gillar att göra saker. Funkar det blir jag glad..

Är nog bara fel inställd förgasare! Ställ luftkruven på 1.5 varv och justera tomgången efter det! Borde funka

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Dålig kolv och kolvringar eller bara ringarna? Brukar bli så då
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

tjustens avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    har samma jävla fel...! men min tomgång kommer o går. men behöver inte hålla FULL gas men måste gasa.. lack som fan på det
    Gilera och Piaggio IS DA SHIT! Lär er det!

Reg.datum
    Mar 2011
    Citat Ursprungligen postat av PiMpoPeD Visa inlägg
    Är nog bara fel inställd förgasare! Ställ luftkruven på 1.5 varv och justera tomgången efter det! Borde funka
    Jag testade det med, min 19åriga bror försökte också ställa in den. Funkade inte

Citat Ursprungligen postat av derbi_crille Visa inlägg
    Dålig kolv och kolvringar eller bara ringarna? Brukar bli så då
    Lite lustigt att det ska bli så, satte dit nytt kolvkitt i slutet av sommarlovet. Sedan har den bara stått för att jag köpte en till. Lekt runt lite på den och icen har bara stått. Inte ens startad ordentligt förut innan idag ..

Citat Ursprungligen postat av tjusten Visa inlägg
    har samma jävla fel...! men min tomgång kommer o går. men behöver inte hålla FULL gas men måste gasa.. lack som fan på det
    det är bara i starten som fullgas behövs. När den väl är igång räcker det med att bara gasa..

derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av widell Visa inlägg
    Lite lustigt att det ska bli så, satte dit nytt kolvkitt i slutet av sommarlovet. Sedan har den bara stått för att jag köpte en till. Lekt runt lite på den och icen har bara stått. Inte ens startad ordentligt förut innan idag ..

Då bör de ju inte vara det kanske tjuvluft?
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

Har haft samma problem, då var det tjuvluft
    Kolla efter sprickor i insuget, om luftfilter/luftburk sitter på ordentligt och om förgasaren sitter i insuget ordentligt

Reg.datum
    Mar 2011
    Citat Ursprungligen postat av derbi_crille Visa inlägg
    Då bör de ju inte vara det kanske tjuvluft?
    Kanske det, ska kolla det sen när pappa är hemma. Han får hjälpa mig med det

Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Har haft samma problem, då var det tjuvluft
    Kolla efter sprickor i insuget, om luftfilter/luftburk sitter på ordentligt och om förgasaren sitter i insuget ordentligt
    min bror sa samma sak, vi skruvade åt luftburken och tryckte in förgasaren längre in i insuget. Ska ut och kolla efter sprickor sen. Tack för tipset
    Senast redigerat av widell den 2011-10-19 klockan 16:29.

Reg.datum
    Mar 2011
    Trottelnålen saknades, har köpt ny och ska se om det funkar idag
    Lite småsprickor i nderkant av insuget, men jag har tätat det underifrån. Får hoppas att det funkar nu

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in