Exx0s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011

SNABB HJÄLP! kan man åka utan kick axel ?

Hejsan, kan man ta bort kick axxeln och åka så ? om man pluggar igen hålet i kåpan ?

snabba svar tack

Exx0s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Citat Ursprungligen postat av repoint Visa inlägg
    Ja det kan du Du behöver inte änns plugga igen hålet
    det är väl inge bra att ha ett hål in i motorn ?

Citat Ursprungligen postat av JonteAMP Visa inlägg
    jag har en stalker 08 30moped riktigt gött axx och nu när den har det uppborrade stage 6 röret på går den ungefär 95ärliga säkert snabbare kompisen toppade den i 110 med sin naked med det röret

Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av repoint Visa inlägg
    Det är ingen fara det ä så litet hål dock måste du ta bort ett litet kugg innanför oxo ! Kolla den här variatorn Str8 variatorkåpa så ser du att det är ingen fara
    Kolla vart han skriver, Cross SM ..
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

jag har en stalker 08 30moped riktigt gött axx och nu när den har det uppborrade stage 6 röret på går den ungefär 95ärliga säkert snabbare kompisen toppade den i 110 med sin naked med det röret

Repoint använd hjärnan! Om du nu har någon.

Med stor sannolikhet lär det spotta ut växellådsolja genom hålet om du tar bort axeln. Varför ska du ta bort den? Du behöver ju inte ta bort den om bara splinesen är sönder på den.

Drac_Drivers avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Det skulle ju fungera att köra utan kickaxel om du t ex pluggar igen hålet så inte skit hamnar i motorn/ att olja skvätter ut. Men inget att rekomendera, varför ska du köra utan ?
    http://www.moppenet.nu/image.php?type=sigpic&userid=429&dateline=12927528  55

Exx0s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Citat Ursprungligen postat av Drac_Driver Visa inlägg
    Det skulle ju fungera att köra utan kickaxel om du t ex pluggar igen hålet så inte skit hamnar i motorn/ att olja skvätter ut. Men inget att rekomendera, varför ska du köra utan ?
    jag ska testa , om du kollar min tidigare tråd så beskriver jag. Det knackar i motorn och det är problem med kicken , så tänkte ta bort kicken och kolla om det slutar knacka.

Drac_Drivers avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Exx0 Visa inlägg
    jag ska testa , om du kollar min tidigare tråd så beskriver jag. Det knackar i motorn och det är problem med kicken , så tänkte ta bort kicken och kolla om det slutar knacka.
    Testa att spänna om kicken först innan du tar bort något.
    http://www.moppenet.nu/image.php?type=sigpic&userid=429&dateline=12927528  55

Exx0s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    shit asså , tog bort den nu , å nu tar inte kopplingen :s http://www.easyparts.nl/showdrawing/...ckstarter.html. nummer 7 på bilden ,var ska den sitta? samt nr 10?

Barrozs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Tror de gör man i kyrkan, här vet vi svaren om någon frågar om svar

shit asså , tog bort den nu , å nu tar inte kopplingen :s http://www.easyparts.nl/showdrawing/...ckstarter.html. nummer 7 på bilden ,var ska den sitta? samt nr 10?
    Du ser ju på sprängskissen vart den skall sitta?

Jag hade ju inte tagit bort kickaxeln, hellre låtit den vara och tagit bort kicken enbart om de är ett problem?

Exx0s avatar
    Reg.datum
    Mar 2011
    Citat Ursprungligen postat av Barroz Visa inlägg
    Tror de gör man i kyrkan, här vet vi svaren om någon frågar om svar

Du ser ju på sprängskissen vart den skall sitta?

Jag hade ju inte tagit bort kickaxeln, hellre låtit den vara och tagit bort kicken enbart om de är ett problem?
    haha vilket bra svar du kom med då Jag tror knappast att den är kicken som knackar hahahaha

Citat Ursprungligen postat av Exx0 Visa inlägg
    haha vilket bra svar du kom med då Jag tror knappast att den är kicken som knackar hahahaha
    nee men kickan väger så pass mycket att den drar ner kick axeln, hade samma fel spände kick fjäderng, gort på 1 min

Kickaxeln eller dess tillhörande delar kan ju faktiskt har gått sönder, därför vill han kanske köra utan kickaxel istället för att sätta dit en ny.. jag har dock en komplett kickaxel till salu. Men varför din koppling inte tar nu förstår jag inte...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in