1. #1

    ska man ha låg eller högvarvit rör om man ska stunta?

    ska man ha låg eller högvarvit rör om man ska stunta?
    länka gärna ett bra rör till original cylindern

  2. #2

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Lågvarvigt blir de mycket enklare att stunta. Så ett det ska man ha

  3. #3

  4. #4

  5. #5
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    De flesta kör Leovince ZX eller de nya ZX-R men jag tycker det är mycket skönare med lågvarvig 70cylle och urpluggat originalrör, gott om vrid och låter som original!
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  6. #6

  7. #7
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    keften crippa

    det ska va högvarvigt som fan

    att välja lågvarvigt bevisar bara att man inte har skills nog att köra med högvarvigt.
    hörru Lennart! lär inte ut fel nu! detta gäller stunt, rakt fram kan det gärna varva!
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  8. #8

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Crippa Visa inlägg
    De flesta kör Leovince ZX eller de nya ZX-R men jag tycker det är mycket skönare med lågvarvig 70cylle och urpluggat originalrör, gott om vrid och låter som original!
    Precis sådär hade jag kört om jag fick välja, en lågvarvig 70 cylle kostar la lika mycket som ett effektrör typ? Av erfarenhet av båda hade jag alla dagar i veckan valt 70 cc'in + urpluggat! Detta både till stunt och vardagskörning.

    Dock varva min Slider som faan med toklätta vikter och gick på bakhjulet svinlätt..


    Meeen med 70 cyllen får man såpass drag så den hade gått lätt på bakan med det också kom jag på nu!
    ''Knäpp och noobig fråga nån ställt''

  10. #10

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Mopeden går bättre med ett effektrör än att bara montera en 70cc cylinder! (egna erfarenheter).. kör på effektrör, satsa på ett högvarvit, inge power ändå i grejjerna så var inte orolig för att den går för snabbt för stunt..
    Fast högvarvigt behöver inte göra att en moped går snabbare...

  12. #12

  13. #13

  14. #14
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    visst, effektrör ger ju större skillnad och en annan karaktär, men imo tycker jag att org rör är väldigt bra för att åka bakhjul, och en lågvarvig 70cc på det, riktigt skönt drag!
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  15. #15
    jag skulle satsat på ett rör. Finns en hel del att välja mellan, men Stage6 PRO /PRO repl funkar utmärkt. Är inte så värst högvarvigt och det blir bra vrid i motorn.
    Ställ bara in variatorn efter ditt betyckoch kör på.

    Vill du inte har rör för att moppen lättare ska se trimmad ut "vissa föredrar det" så kör du på en 70cc sportcylle, kan starkt rekommendera s6 sport 70cc, eller malossis sport 70cc cylle

  16. #16
    Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kjula flygraka
    Inlägg
    688
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    ställ in variator och koppling så gåre skitfint. LÄR INTE UT FEL NU!!!
    Exakt! Det handlar om att lära sig känna hojen, går att stunta med i princip vilken setup som helst!
    Don´t make excuses, make horsepower!

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Exakt! Det handlar om att lära sig känna hojen, går att stunta med i princip vilken setup som helst!
    likaså som hyper och även orginal !

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in