Ämne: Start Problem HJÄLP!
-
2011-04-03, 22:25 #1
- Reg.datum
- Feb 2011
Start Problem HJÄLP!
Hej har problem med att starta min moped "PGO HOT"
Den är svår startad, oftast i kallt väder eller regn.
Jag har bytt tändspole,cdi,tändstift,tändhatt,cyllinder,kolv ,alla packningar. Jag har 65 munstycke i min förgasare (Kehini 12mm) jag försöker ibland starta utan filter med handen iför då går det ibland.
Har kollat så det får bra bensin och så vidare.
Min fråga lyder är det tändningen som är pajj/dålig ? Eller vet ni vad det kan vara ?
Som sakt den går igång ibland men ibland kan man kicka i 1 timme utan lycka!
Den har vit gnista!
-
2011-04-06, 14:04 #2
har du kollat hur membranet ser ut? har du kollat insug och är du säker så att förgasaren verkligen e ren och att du får fram bensin via bensinkranen?
Kolla även om motorn och ramen är JORDAD, för säkerhets skull sätt en kabel mellan motorn och ramen, men tänk på att inte sätta kabeln på ett ställe där det finns färg för då jordas det inte!
Stage6 R/T 70cc Speedy
-
2011-04-06, 14:11 #3
om du sätter handen framför luft filtret och den går bättre då, då är det för litet munstycke.
§6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.
-
2011-04-06, 14:25 #4
Gnistan ska vara lila/blå. Är den vit så är det något som är tokigt