Hybridvisning

fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010

Kan jag stå på en EU moppe ?

Tjena !
    Tänkte köpa en slider nu och börja stunta med.
    Men jag har 30moppe kort så jag undrar ifall jag kan stå på slidern?
    För om mina föräldrar står på den och jag åker fast då får dom skiten ?

//finken
    Ride on!

du kan inte stå på den och dina päron kommer att få skit ja
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Gilera runner Visa inlägg
    du kan inte stå på den och dina päron kommer att få skit ja
    satan :/...
    Ride on!

Antar att du är under 18?
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Gilera runner Visa inlägg
    Antar att du är under 18?
    Fyller 16 snart.
    Ride on!

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Vet inte om du kan stå på den elr inte pga kortet, men dina föreldrar ska inte få skit för att du åker fast när dom står på den. Sålänge du/dem säger att du tog den utan tillåtelse då
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Reg.datum
    May 2010
    vi skrev min jog r på mig när jag inte hade något kort än , man får inte köra innan man har kortet men man får äga ?
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Sebbe Visa inlägg
    vi skrev min jog r på mig när jag inte hade något kort än , man får inte köra innan man har kortet men man får äga ?
    Så då kan jag skriva en EU på mig ?
    Ride on!

Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av fink3n Visa inlägg
    Så då kan jag skriva en EU på mig ?
    Borde gå ja.

Om det inte är några nya regler eller nåt liknande , jag gjorde det 09
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

Sålänge dina föräldrar inte vet om att du kör utan Am kort så kan dom inte få skit men om du har deras tillåtelse att köra utan kortet så kan dem hamna i problem.

HEDINs avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Du borde ju kunna stå på den. Bara sadeln håller, och sen kan det vara bra med rena skor.

Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Precis, kan vara bra med ett bra centralstöd också, fast han kanske vill göra det i farten.
    Det går också, har sett det på youtube

webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av HEDIN Visa inlägg
    Du borde ju kunna stå på den. Bara sadeln håller, och sen kan det vara bra med rena skor.
    Jag satt bara och väntade på en kommentar som denna.

Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Precis, kan vara bra med ett bra centralstöd också, fast han kanske vill göra det i farten.
    Centralstöd är för mesar, bara gasa och hoppa upp på sadeln.

jag har själv satt mig i samma situation , Min Mamma fick stå på den fast jag var typ ägare ? dvs jag var ägare men min mamma var tvungen att skriva på att hon lät mig ha den .

Så mitt tipps , skit i eu och kör 30moppe , Om du inte har ngn polare du kan skrivan på

Reg.datum
    Sep 2010
    frågan är väl redan besvarad, men man kan inte stå som ägare till en eumoped om man inte har behörighet att köra den så när jag köpte min eu-moped när jag inte hade kortet så skrev jag den på mig men efter några dagar så kom det papper på att jag inte fick äga den och att någon av mina föräldrar va tvugna att äga den. så skrev den på dom tills jag tagit kortet och sen när man tagit kortet så går alla ägarpapper automagiskt över till en själv
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

Reg.datum
    Jul 2010
    Tja alltså jag ser inte problemet. Det är väl bara att ställa sig på den o hoppas att den inte välter eller vadå?

Btw jag hade min Rx registrerad på mig innan jag var 16år (dock var det 5 år sedan nu...)

Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Citat Ursprungligen postat av Hutti Visa inlägg
    du kan om du är 16.
    Du har rätt att äga egna delar när du är 16, Jag köpte min moders moped häromdan, "Alltså min egen" och jag är 16.
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

fink3ns avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av Hutti Visa inlägg
    Du har rätt att äga egna delar när du är 16, Jag köpte min moders moped häromdan, "Alltså min egen" och jag är 16.
    Men jag har ju en drac nu, en 01 30moppe och den står jag på ? alltså är det min, så varför kan jag inte stå på en EU ?
    Ride on!

Citat Ursprungligen postat av fink3n Visa inlägg
    Men jag har ju en drac nu, en 01 30moppe och den står jag på ? alltså är det min, så varför kan jag inte stå på en EU ?
    En 30 moppe kan du inte stå som ägare på, utan du bara fysiskt äger den.

Du kan endast stå som ägare på en EU moped om du har behörighet att köra den, dvs att du har AM kort.

Håll er till ämnet också annars går jag bananas med bann knappen

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in