1. #1
    ciaoroxxs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Åkersberga (3 mil norr om sth)
    Inlägg
    226

    Växel låds problem! hjälp snabbt helst!

    Hejsan!
    Behöver hjälp nu, Vet inte riktigt om det sak vara såhär eller inte men jag tvivlar på det.
    Satt ihop min växellåda idag och när jag har monterar hela lådan och satt ihop blockhalvorna igen så brukar jag alltid kontorlera så alla växlar funkar som dom ska. Men nu värkar det inte som dom gör det så när jag har i friläge och växlar ner en gång (1an ) så är det 6an ?! då man ser att kopplings axeln snurrar många varv när jag bara har snurrat tex 1 varv på framdrevs axeln. Sen när jag växlt upp 6 gånger och ska ha i 6an så är det 1an . Och då snurrar axeln tex 1varv när jag snurrar ett varv på framdrevs axeln.

    Känns enligt mig som att hela lådan har blivit fel vänd eller något. Om det inte ska vara så??

    Hoppas ni förstod problemet bara fråga annars.!!
    Garagego suger. Tack för ett nytt mnf!

  2. #2
    ciaoroxxs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Åkersberga (3 mil norr om sth)
    Inlägg
    226
    problemet löst
    Garagego suger. Tack för ett nytt mnf!

  3. #3

  4. #4
    ciaoroxxs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Åkersberga (3 mil norr om sth)
    Inlägg
    226
    Citat Ursprungligen postat av mh furia Visa inlägg
    ehhe vad var problemet?
    lite pinsamt men allt var rätt. jag kollade bara på fel axel. kolade på kopplings axeln när jag snurra på framdrevet men skulle gjort tvärt om.
    Garagego suger. Tack för ett nytt mnf!

  5. #5
    Nu antar jag att det är en AM6, men hur som helst är det rent generellt för alla växlade motorer. Bry dig inte om att kolla axlarna utan sätt bara på växelpetaren på motorn när lådan är ihop. Växla precis som du skulle gjort om du kör från neutral till högsta växeln.. går alla växlar i? grattis

    Har fungerat för mig som testmetod för att vara säker på att allt är rätt monterat.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in