moppe Aprilia ditech variatorringen

Hej!
    Jag vet att detta har varit uppe på forum innan, men alla säger olika om detta. Vissa säger att de skär andra inte när man drar variatorringen? har dock aldrig hört att någons ditech ha skurit pågrund utav dragen v ringen.. så hur ligger de till? skär den eller inte?

mvh

Vissa säger att man måste gameboy trimma den innan för att den får för lite olja tycker med de låter konstigt...

Den har inte cdi, allt går via ecu typ. Insput ju

Vart gör man de? letat men inte hittat något

elelr blandar du olja i bensinen så säkr den inte? :9

Eftersom en Ditech moped är mestadels helt elektriskt styrd så kommer du att behöva att GameBoy trimma din moped. (det man egentligen gör med detta sätt är att man tar bort begränsningen som inte tillåter motorn att tilföra mer olja efter en viss nådd kombinerad hastighet och varvtal)

Detta har de bara gjort för att "de säger att pumpen och spridaren inte tål mer tryck" med det är bara bulshit av de.

Så det rekomenderar jag att du ska göra, min släktingst Gilera Runner Pjurejet skar när han tog bort vringen och hade effekrör. Dels för att den inte fick rätt bensinblandning men även för att oljetillförseln inte var tillräckligt nog.

Och att blanda i tanken vet jag inte om man kan göra då mopederna har spridare som i vissa fall kan vara känsliga för fet blandning.

ja, man blir lite osäker på om man ska dra den inte.. :/ men har inte hittat någon som säljer gameboy trim så den kommer skära om jag drar den?

gå till en mopedverkstad, de brukar ha sånt, men säg det inte högt om du ska fråga utan säg det lite lugnare, inte direkt jättelagligt men vissa verkstäder har det. kostar typ 500kr att låsa upp spärren och optimera kurvan för flöde, tändning och olja

aha okej, men blir problem när man ska sälja sen eftersom jag bara har en ecu box

Nejdå oroa dig inte för det ! Lika lättsåld som vanligt, de flesta föredara orginal som går lite snabbare så det ska säkert gå !

hehe, okej men ajg drog variatorringen idag iaf den tuffade på i 80 enlig mätaren vilket är dugligt tycker jah den har inte skurit!

Liter efter nu men, hur blir det om man stänger av ecu'n och tar bort v-ringen och sen vill man inte att den ska gå så fort längre,
    kan man då sätta tillbaka v-ringen men ha ecu'n avstängd eller händer det något då?

Citat Ursprungligen postat av DiTechZonE Visa inlägg
    Liter efter nu men, hur blir det om man stänger av ecu'n och tar bort v-ringen och sen vill man inte att den ska gå så fort längre,
    kan man då sätta tillbaka v-ringen men ha ecu'n avstängd eller händer det något då?
    Du kan inte stänga av ecu:n för då stänger du av moppen i klartext. du kan däremot strypa av cdin och ta bort v ringen så går den som den ska gå i tex frankrike.
    Om du vill ha den strypt sen så måste du strypa ecun och sätta tillbaka v-ringen. Inte bara göra en sak Hoppas du förstår, bara höra av sig annars
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

Hmmm.... orkar inte -.- då får styling räcka på den moppen
    Kanske fick köpa en kompis furia för en billig penning, då jäävlar!

Edit:
    Citat Ursprungligen postat av Breezer Visa inlägg
    Den har inte cdi, allt går via ecu typ. Insput ju
    Jag hänger inte med nu
    Senast redigerat av DiTechZonE den 2011-07-08 klockan 23:46.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in