Ämne: Drevning ????

Drevning ????

är drevningen 13/51 bra till en Beta rr med tk rör ?

Tacksam för svar
    Senast redigerat av adaam den 2011-04-07 klockan 20:00.
    IFK GÖTEBORG <3

Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Ja.
    är det en stor skillnad från 11/50 ?
    IFK GÖTEBORG <3

Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Beror helt på smak, Jag tycker själv det är roligare att kära med mega axx.
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

Ja ganska.
    Den blir ju lite slöare, men den kommer vara roligare att köra.
    är 12/51 bättre om man vill ha ganska bra axx fortfarande ?

Citat Ursprungligen postat av Hutti Visa inlägg
    Beror helt på smak, Jag tycker själv det är roligare att kära med mega axx.
    klart att det är roligare med gött axx med den varvar sjukt mycket på 6:an och det gillas inte :/
    Senast redigerat av adaam den 2011-04-06 klockan 21:11.
    IFK GÖTEBORG <3

Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    jag kör med 13/68 haha
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

jag kör med 13/68 haha
    Olika från moppe till moppe mitt drev är som ett pizza medans mitt kompis är som en panpizza

jag kör med 13/68 haha
    okej men där jag ska köpa dom finns inte större an 51 hahah ja litar inte på twosroke längre för när jag köpte vevlager och tändplatta så fick jag derbi delar och dom broms och kopplingshandtagen jag köpte passa inte för 5 öre samt att min kompis betällde en fartgivare men fick en sak till en lampa ist
    IFK GÖTEBORG <3

Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Gå till Motocity, På backaplan. Dom fixar det enkelt och billigare än twostroke

Gå till Motocity, På backaplan. Dom fixar det enkelt och billigare än twostroke
    aha, tack för tipset

Citat Ursprungligen postat av Sk0gis Visa inlägg
    Bara för att han drevar upp den betyder det inte att accet blir sämre.
    vilka drev tycker du att jag ska ha ? den drar från 74-94 på 6:an och tror inte att det är så bra att varva den så mycket
    IFK GÖTEBORG <3

Citat Ursprungligen postat av Sk0gis Visa inlägg
    Jag vet inte riktigt, jag körde 13/53 på min Derbi och det var en ganska bra drevning, 14/53 hade även fungerat men då blev den klenare
    min kompis som har haft derbi rekomendera oxå 13/53-54
    IFK GÖTEBORG <3

Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    kör 13/65 på min ena derbi med thrower.. Kan ju köra mycket tyngre, blir väl roligare effekt kurva då med, dock lite svagare.
    När man varvar ut den helt nu går den 85+ på mätaren.. kanske 65-70 ärliga +-
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    kör 13/65 på min ena derbi med thrower.. Kan ju köra mycket tyngre, blir väl roligare effekt kurva då med, dock lite svagare.
    När man varvar ut den helt nu går den 85+ på mätaren.. kanske 65-70 ärliga +-
    då måste våran bil vi hade då går riktigt skevt på mätarn
    IFK GÖTEBORG <3

Jag kör 16/70 på min H@K, fuck yeah, och den är lite sådär, varvar ut 6an lite när den vill, men å andra sidan har jag inte ställt in förgasare ett dugg!
    Men den drevningen är ganska bra tycker jag, för den är stark och så går den faktiskt riktigt fort för att vara 50cc.
    menar du 12/51 drevningen då elller 13/51 ?
    IFK GÖTEBORG <3

Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Jag har ett 52 drev tillsalu, vet dock inte om det passar :p

Jag har ett 52 drev tillsalu, vet dock inte om det passar :p
    nää det är lungt
    IFK GÖTEBORG <3

Reg.datum
    Jul 2010
    Köp 51bakdrev och 12+13 i fram om du nu är så osäker, framdrev kostar ju max 100kr!
    Citat Ursprungligen postat av DTrejsarn Visa inlägg
    Råkade såga lite i cylindern, men detta gör ingen större skillnad eller?

Citat Ursprungligen postat av vonLidl Visa inlägg
    Köp 51bakdrev och 12+13 i fram om du nu är så osäker, framdrev kostar ju max 100kr!
    aah jag har funderat på det men ska kolla vad dom har på Motocity som Hutti rekommendera
    IFK GÖTEBORG <3

Jag har en Furia max 06, och undrar vad orginal drevningen är,

tackar för svar.

fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Citat Ursprungligen postat av adaam Visa inlägg
    aha, tack för tipset

vilka drev tycker du att jag ska ha ? den drar från 74-94 på 6:an och tror inte att det är så bra att varva den så mycket
    Menar du att den gör 94 km/h med turbokit? xD
    ¨
    Kör med 13/53 är bästa drevningen
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    jag kör 13/56 med
    hebo manston replica ATR portad
    21mm dellorto
    gianelli
    matchportat
    och det är helt lagom, dock har jag tänkt dreva ner den till 12 i fram. förstår inte hur ni pallar ha så tungt drevade :d
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in