1. #1

    Leo vince ZX funderingar !

    Hej !
    Jag har orginal cylinder , dragen v-ring , 4,5 vikter , polini speed control , svarta kopplings fjädrar , orginal tryckfjäder , orginal förgasare inkl munstycken och ska köpa ett Leo vince ZX rör ! jag har tänkt att jag ska få ett gött till slagsvarv och bra acc ! tänker inte byta förgasare eller cylinder ! vad bör jag fixa för att få min roxx gå runt 70-80 (om inte mer) Med gött acc och tillslagsvarv ?
    Tacksam för ordentliga svar !
    MVH Emil

  2. #2
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Satsa på ett högvarvigt istället.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  3. #3

  4. #4
    Satsa på ett högvarvigt rör som de nämnde innan, ett rör som är lågvarvigt behöver inte ha bättre axx än ett högvarvigt. Ketchupeffekten kommer senare hos ett högvarvigt pga att du måste varva upp mer och rycket kommer senare, kicken resulteras ofta större. Om du vill att ketchupeffekten ska komma på direkten så är det bara att skaffa hårdare kopplingsfjädrar! Jag kör på ett stage6 pro rör och det funkar hur bra som helst, både topp och ax är bra!

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Bertus Visa inlägg
    Satsa på ett högvarvigt rör som de nämnde innan, ett rör som är lågvarvigt behöver inte ha bättre axx än ett högvarvigt. Ketchupeffekten kommer senare hos ett högvarvigt pga att du måste varva upp mer och rycket kommer senare, kicken resulteras ofta större. Om du vill att ketchupeffekten ska komma på direkten så är det bara att skaffa hårdare kopplingsfjädrar! Jag kör på ett stage6 pro rör och det funkar hur bra som helst, både topp och ax är bra!
    okej ,men vad menar du med "ketchupeffekten" ? :o tillslagsvarvet ?

  6. #6

  7. #7

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    ZX funkar faktist helt okej ändå till en övrig original moped Min fick jag upp i över 80km/h.
    Så satsa på det hära om du ska lira med ZXét.

    Vikterna som följer med röret, annars 3,8 - 4,1G variatorvikter!
    Munstycke högfart 70 - 74
    Kopplingsfjädrar som följer med röret, annars ex blåa

    Med detta så kommer den gå fint
    Jag tror jag har 72 munstycke nu ,och ska nog byta upp mig 1-2 storlekar, så har jag 3,6 och 4,5 vikter hemma men har massa polare som ska ge mig vikter, så ska jag köpa blåa kopplingsfjädrar och kanske en ny tryckfjäder =) , min kompis hade mätt sin till 89-90 innan han sålde den och han grejja bara med vikterna v-ringen zx och munstycke såklart.

  9. #9

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av repoint Visa inlägg
    80 med bara zx, vikter, kopplings fjädrar ? kanske ärliga 70- 75 km/h
    Nej , jag får nästan exakt samma resultat med zx-r , andra vikter och munstycke på gps. Aerox går bra med zx.

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    84km/h om man ska vara exakt

    22% Tryckis
    4,3g vikter
    Gula kopplingsfjädrar
    72 munstycke

    Röret funkar inge bra om du vill montera 70cc osv.. och åka ännu snabbare, då är röret helt värdelöst! då måste man byta till ett högvarvigt.
    Jag tror dig Zäta
    Fick upp min i 86km/h med Pro Replica - Dragen v-ring & luftplugg, vit tryckfjäder och vita kopplingsfjädrar

  12. #12

  13. #13

  14. #14
    Jag har med ZX på min Aerox och den går grymt bra för att vara en effektrörs moppe enbart. (19mm Gasare och diverse småpill såklart med)

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Någon som tror på mig ialf

    Har faktist provat pro replica på min med, och jag fick också upp min i 86km/h med det röret. Lika fart
    Najs som fan

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in