1. #1

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543

    Dellorto 21mm läcker bensin!

    hello

    Idag satte jag på en dellorto 21mm på RRXen. Sen jag vrider på bensinkvarnen så läcker de bensin där i från (bild). Moppe startade heller inte


    Den som går neråt läcker de bensin ifrån??

    Varför gör det de?

    Tacksam för hjälp!

  2. #2
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Gissar på att det är phbg: http://twostroke.se/product.asp?product=7586
    Nr 7: Flottörventilation / Överflödningsanslutning
    Ska alltså kunna rinna över där, man det ska ju inte göra det hela tiden. Plocka isär förgasaren och kolla så allt ser ut att sitta rätt? testa att dra en slang som går uppåt lite?
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  3. #3

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Gissar på att det är phbg: http://twostroke.se/product.asp?product=7586
    Nr 7: Flottörventilation / Överflödningsanslutning
    Ska alltså kunna rinna över där, man det ska ju inte göra det hela tiden. Plocka isär förgasaren och kolla så allt ser ut att sitta rätt? testa att dra en slang som går uppåt lite?
    Pratade lite med hyperperra@mnf och han sa att hans rinner också där. men när moppen starta så slutar de rinna.
    Dock har jag 110munstycke i kanse lite väll stort. men tog de största jag hade och tänkte gå nere tills den går bra
    Får kolla flottören imorn...

  4. #4

  5. #5
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Jag vet direkt vad det är. Gör rent förgasaren annars flödar det över där. Hade en exakt likadan förgasare på min DT, man visste direkt att om det rinner över där så är det något som täpper till.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  6. #6

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Jag vet direkt vad det är. Gör rent förgasaren annars flödar det över där. Hade en exakt likadan förgasare på min DT, man visste direkt att om det rinner över där så är det något som täpper till.
    Ska jag lägga den i bensinbad eller plockar ner hela skiten och blåsa rent?
    Kan också säga jag hatar rengöra förgasare då alltid något går åt helvete...

  7. #7
    Tror att du har tappat den lilla metall pinnen som håller fast den vita grejen innanför flottörskålen. Lite svårt o förklara men den är då nere hela tiden o de flödar över, när du startar moppen suger den in bensinen istället, ta av flottörsk¨ålen o kolla om det är löst innanför, är det så, så märker du de direkt

  8. #8
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Den överflödar, rengör med tryckluft så kommer det lösa sig!
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  9. #9

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    Den överflödar, rengör med tryckluft så kommer det lösa sig!
    Aha, Dock har jag ingen tryckluft och hur mycket behöver jag plockar ner förgasren?
    Hatar att pilla med förgasare...

  10. #10

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Löst de nu, Provade först slå på flottörhuset och så slutade de rinna och moppen startade

  11. #11

  12. #12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in