1. #1

    Post går fint upp till 50km/h sen så dör den när man gasar fullt ...?

    Har haft öppet luftfilter på min aerox ett tag nu ! sen var ja hos en kompis sen började de regna när ja skulle åka hem så ja körde me luftfiltret och de blev blött och skitigt ! sen dagen efter gick den som den skulle men sen så när man gasade upp till ungefär 50 så började den dö när man hade fullgas ? kan de vara så att de är skit i förgasaren eller vatten ?

  2. #2
    Ja det kan det vara. jag skulle ta av förgasaren och tvätta rent den. Tvätta också luftfiltret med.

  3. #3

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Rensa förgasaren och blås rent luftfiltret med kompressorn. Glöm inte att olja in filtret efter om det är skumgummi filter.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Rensa förgasaren och blås rent luftfiltret med kompressorn. Glöm inte att olja in filtret efter om det är skumgummi filter.
    Så du tror att jag kan köra med öppet luftfilter i regn osv. om jag oljar in den och blåser rent den och så ?

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av mr.magic Visa inlägg
    Så du tror att jag kan köra med öppet luftfilter i regn osv. om jag oljar in den och blåser rent den och så ?
    Man kan men det är inget som jag rekomenderar att göra! att få vatten i förgasaren/motorn kan sluta illa!

    Mvh
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Jag tänkte att polisen kanske ser att man har nudebar då tänker dom ^^Ooo han har säker trimmat^^ xD!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in