1. #1

    Lite problem med nya motorn

    Hej satte på en "ny" am6 motor idag från en Rieju -07 på min Dt50r -98.

    Gamla motorn gick som en raket men sen skar veven.

    Den går inte på tomgången (jag måste gasa lite annars dör den) och det blir INGEN skillnad alls när jag skruvar på tomgångsskruven. Den känns även lite slöare än min gamla motor.

    Jag använder min gamla förgasare (Dellorto SHA 12-14 med metallinsug), men den nyare cylindern. Motorn är orginal förutom Metrakit Thrower, Malossi kolfibermembran.

    Nån som vet vad som är fel? Borde ju fungera tycker jag för jag har ju inte pillat nånting på förgasaren.

    Fick även med en nyare orginal dellorto förgasare med gummi insug, har inte testat den än.
    Senast redigerat av Julgran den 2011-04-09 klockan 18:39.
    Citat Ursprungligen postat av meckanX Visa inlägg
    har den gasres? vad toppar den?

  2. #2
    Munstycke? Testa att byta upp några storlekar
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  3. #3
    byt munstycke och ställ in grundinställningar på förgasaren.

  4. #4
    Har testat både större och mindre munstycken men den ville inte gå på tomgången. Elektroden är gyllenbrun. Och det är en SHA förgasare så det finns bara "tomgångsskruv" (Ingen luftskruv och inget lågfartsmunstycke).

    Kanske skulle testa att höja nålen ett snäpp?

    Edit: Var ju ingen nål heller på dom här skitförgasarna

    Kan tillägga att motorn (blocket, cyllen) hade stått ca 2 år men det ska ju inte spela någon roll.
    Senast redigerat av Julgran den 2011-04-09 klockan 21:43.
    Citat Ursprungligen postat av meckanX Visa inlägg
    har den gasres? vad toppar den?

  5. #5
    ta dellorton istället. skulle nog bli lättare.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in