1. #1

    Hur snabbt går en Derbi Senda SM från 2000-2005 i orginal?

    Tjena, Då var det moppe nu då som gäller.
    Jag undrar hur snabbt en Derbi senda SM från 2000-2005 går i (när den är orginal). ?


    //Mvh. Fabian

  2. #2
    CR7Aeroxs avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    264
    200 km/h
    Yamaha Aerox In My <3

    Har ett Leovince TT rör till aerox till salu!

  3. #3
    Välkommen till forumet!
    Den här tråden är postad i fel avdelning, den ska ligga i: http://www.moppenet.nu/forumdisplay....ga-fr%C3%A5gor
    Tänk på det tills nästa gång eller be någon moderator att flytta den här tråden!
    Och angående frågan så varierar det lite i från moped till moped men jag skulle tro att en original senda gör ungefär 45-55km/h. Om det är en Eu-moped som du syftar på?

  4. #4
    davzzs avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Vasa, Finland
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av Bloody490 Visa inlägg
    Tjena, Då var det moppe nu då som gäller.
    Jag undrar hur snabbt en Derbi senda SM från 2000-2005 går i (när den är orginal). ?


    //Mvh. Fabian
    Detta var ju nästan årets felpost.
    Vad tror du en original Derbi går ? inte alls svårt att gissa, du kan ju ta en funderare på vad den får gå ?
    Hoppas "Fabian" kommer på svaret!
    Ah, välkommen iaf! ^^
    ... är helt ärligt mentalt efterbliven, när han är hungrig så får han ögon stora som tefat, går runt och gör avgrundsvrål!
    Som jag då..

  5. #5
    Tänkte på en klass 2, men dom går väl i cirka 25-40 km/h eller?

    Men tack ändå

  6. #6
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Citat Ursprungligen postat av Bloody490 Visa inlägg
    Tänkte på en klass 2, men dom går väl i cirka 25-40 km/h eller?

    Men tack ändå
    Finns inga klass 2 efter 2003
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  7. #7
    Om mopeden är såld i Sverige innan den 1:a juli 2003 så får den gå i 40km/h och man får köra i 30km/h. Så jag antar att en sån moppe skulle göra ca: 35-45km/h original men det varierar ju som sagt!

  8. #8
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av August Visa inlägg
    Om mopeden är såld i Sverige innan den 1:a juli 2003 så får den gå i 40km/h och man får köra i 30km/h. Så jag antar att en sån moppe skulle göra ca: 35-45km/h original men det varierar ju som sagt!
    Är du inte lite sne nu? Helt original, alltså laglig får de gå i max 42 km/h. Sen att den går snabbare när du köper den är en annan femma, men som sagt går den snabbare än 42 km/h så är den olaglig.

    Den får framföras på vägen i en maximal hastighet av 30 km/h som du sa så där har du rätt.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Är du inte lite sne nu? Helt original, alltså laglig får de gå i max 42 km/h. Sen att den går snabbare när du köper den är en annan femma, men som sagt går den snabbare än 42 km/h så är den olaglig.

    Den får framföras på vägen i en maximal hastighet av 30 km/h som du sa så där har du rätt.
    Jag hade för mig att det var 40km/h timmen som gällde men där ser man! Men det stämmer att efter 2003 så finns det inga 30-moppar längre utan bara 25-moppe!

  10. #10
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av August Visa inlägg
    Jag hade för mig att det var 40km/h timmen som gällde men där ser man! Men det stämmer att efter 2003 så finns det inga 30-moppar längre utan bara 25-moppe!
    Efter 2003 finns inga "30-moppar" utan endast EU-25 som du säger ja.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in